Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester II

the-big-one, 12 lat temu
Silnik 2.5 X 167KM 123kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 83 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester II 2.5 X 167KM 123kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Poza oczywistymi zaletami 4x4 , auto jest niesamowicie zwrotne. Srednica zawracania lepsza od przeciętnego kompaktu.
5,0
Całokształt
Każdy powinien sam zdecydować jakim autem chce jeździć. Nie kierować się modą , autem sąsiada itd. Forester to moje 14 auto, więć dokładnie wiedziałem czego szukam, i bardzo dokładnie znałem wady moich poprzednich samochodów. Ja znalazłem auto prawie idealne dla mnie - podkreślam - dla moich potrzeb, mojego stylu jazdy , możliwości finansowych itd. Ma wady - jak każde auto - które jest ich całkowicie pozbawione? Ale generalnie dla mnie najlepsze z całej czternastki:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli ktoś nie słyszł silnika BOXER , to ciężko to wytłumaczyć. Na luzie zupełnie go nie słychać, nie generuje żadnych drgań. Przy gwałtownym dodaniu gazu , a w zasadzie juz w momencie zapalania silnika słychać,że ten silnik dysponuje dużą mocą. Ale ten odgłos nie jest nieprzyjemny, jest ..... sa dwie firmy , które sprzedaja tylko boxery - Porsche i Subaru. I to tyle \"w tym temacie\"
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat 4 biegowy , skrzynia trochę z poprzedniej epoki. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu w podłogę ( kick down) chwilę \"myśli\" który bieg wrzucić. To jej jedyna wada, lecz w porównaniu z \"biegówką\" jest bezkonkurencyjna - oczywiście jeśli mamy na myśli komfort jazdy a nie wyścigi. Ja jestem potwierdzeniem teorii, ze jak ktoś raz kupi auto z automatem , to już w żadnym następnym nie chce \"manuala\"
5,0
Układ jezdny
Chyba nie trzeba nikogo przekonywać do tego ,że napęd 4x4 jest najlepszy i najbezpieczniejszy. Ale układ napędowy Subaru to klasa sama w sobie: środek ciężkości silnika, skrzyni i dyferencjału w jednej linii powoduje ,że to najlepsze 4x4 na świecie. Stałe, permanentne 4x4. Żadnych przełączników , dodatkowych sprzęgieł i tego typu wynalazków. Jestem pewien ,że gdyby nie idiotyczna walka o to który samochód mniej pali, i gdyby samochody budowali inżynierowie a nie księgowi, to większość aut miałoby stały napęd 4x4
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem co maja na myśli użytkownicy Foresterów , którzy piszą \"do tyłu przeciętna\". Moim zdaniem widoczność we wszystkich kierunkach jest doskonała. Duże powierzchnie szyb, zarówno z przodu i z tyłu, wysoka pozycja za kierownicą i duże lusterka.Poza tym brak szerokiego słupka z przodu , który w większości samochodów zasłania kompletnie widok. Jak ktoś nie wierzy , to niech się przejedzie jakimkolwiek kompaktem z położoną prawie na płask szybą , szczególnie tylną i malutkimi lustereczkami bo takie rozwiązania sa \"trendy\" i dobrze wyglądają. Dla mnie zforester to wzór.
5,0
Ergonomia
Fotel - super nie za miękki, jak w sam raz. Zakres regulacji w zupełności wytarczający. Wszystko jest \"pod ręką\" jak dla mnie doskonale. Dużo schowków, z przodu i z tyły a nawet dodatkowe schowki w bagażniku.Podwójny schowek na okulary - rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i wentylacja w porządku. W poprzednim aucie miłem klimę 2-strefową, w Foresterze \"tylko\" automatyczną. Przez 5 lat z tej drugiej strefy nie skorzystałem, więc chyba nie jest to najpotrzebniejsza funkcja klimy. Chłodzi szybko , nawet przy odsuniętej maskownicy szyberdachu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zależy czego kto oczekuje. Ja mam 182cm wzrostu i nie narzekam, chociaż oczywiście mogło by byc lepiej. Z tyłu nie jeżdżę ( jak większość osób na tyn forum:)) ale faktycznie za dużo miejsca to tam nie ma. Miejsca jest tyle , ile w przeciętnym kompakcie, są auta większe, są i mniejsze. Jak ktoś oczekuje komfortu i przestrzeni to niech kupi Chyslera Grand Voyagera.
4,0
Wyciszenie
Silnik pewnie mógłby ciszej pracować tylko czy po to kupujemy Subaru ,żeby słuchac w nim opery? Szumy przy 130-140 kph też mogłyby być mniejsze tylko wtedy to auto wygłądałoby jak opływowy naleśnik. Generalnie nie spotkałem kierowcy Porsche lub Subaru ( oba silnik boxer) , któremu przeszkadzałby brak wyciszenia. A jeśli komuś to przeszkadza to po prostu musi poszukać innego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zdziwieni, ze dałem \"doskonale\"? To proste: założyłem dobrej klasy LPG z lubryfikatorem i 100 km kosztuje mnie tyle co 6 litrów benzyny. Na przeglądy jeżdżę poza ASO, więc ceny są przystępne. Mój Forek to wersja z USA , więc ceny części są na akceptowalnym poziomie, poza tym przez 8 miesięcy nie wymieniłem nic poza płynami. To co innego mam zaznaczyć??
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem auto z USA , widziałem gdzie było stuknięte, mam pełny carfax. Nie sądze ,żebym przepłacił. Ale porównując cenę auta nowego do konkurencyjnych SUVów to Subaru najtańsze nie jest. Tylko ,że silnikowo Subaru można porównać z Porsche, a jeśli chodzi o napęd , to nie ma z kim. Mój kolega miał wypadek , wyleciał z drogi na zakręcie ( własna głupota). Większość gapiów była 100% pewna ,że nie żyje, bo z samochodu , na pierwszy rzut oka, niewiele zostało. Gdy wysiadł z niego o własnych siłach, zaledwie poobijany , ktoś powiedział \" no tak , to Subaru. Jakby jechał czym innym , to już by nie żył\" No commend.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Przez 8 miesięcy nawet żarówka mi się nie przepaliła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 X 167KM 123kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester II