Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester II

macwac, 9 lat temu
Silnik 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Od 0-130 rakieta.
4,0
Całokształt
Bardzo oryginalny samochód, posiadający wiele zalet, jak i kilka wad. Ma świetny silnik, ale słabą skrzynię. Rewelacyjny napęd na 4 koła daje bezpieczeństwo na trasie i pozwala na jazdę poza drogą w 15-20 cm śniegu nawet pod górkę. Przyśpiesza jak samolot na pasie startowym, ale przy dużych prędkościach jest głośny i mało komfortowy. Polecam każdemu do jazdy po mieście i wypadów na wieś, lub w trasę. Odradzam jeżeli szukasz komfortu limuzyny, albo auta do jazdy po autostradzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to obok znakomitego napędu 4x4 największa zaleta tego samochodu. Rewelacyjne przyśpieszenie (6,2 do 100 km/h), przez 150 000 przebiegu żadnej awarii, rewelacyjny dźwięk turbiny. Szkoda tylko, że nie współpracuje z lepszą skrzynią...
2,0
Skrzynia biegów
Jeden ze słabszych punktów Forestera. Po pierwsze tylko 5 biegów - na trasę ok, ale na autostradzie przydałaby się 6. Po drugie biegi wrzuca się ciężko, nie ma takiej precyzji jak u konkurencji.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pozwala na bardzo dynamiczną jazdę na zakrętach, napęd 4x4 rewelacyjny. Żadnego udawania jak u konkurencji, tutaj mamy po 50% momentu na oś. W dodatku prześwit pozwala zjechać z utwardzonej drogi. Świetnie sobie radzi w śniegu. Samochód waży mniej jak półtorej tony, to pozwala poczuć lekkość zarówno w trasie jak i w terenie, błocie, kopnym śniegu. Jest jedna wada: słaby komfort podróżowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna, duże szyby, wielkie lusterka. Samochód duży nie jest.
4,0
Ergonomia
Wszystko na sowim miejscu. Jakość wykonania dobra, ale plastiki twarde, troszkę smętne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ani słabo, ani ponad przeciętną.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nad głową jest dużo miejsca, ale na szerokość już gorzej. Bagażnik niezły, ale są lepsi w tej klasie. Przeciętne schowki. Dla 4 osób na trasę jest okej. Dla 5 za ciasny.
2,0
Wyciszenie
Jazda po mieście, czy nawet na trasie do 100 km/h jest przyjemnością. Przy gwałtownym przyspieszaniu słychać mocno silnik i syczącą turbinę, ale to akurat wielka przyjemność. Natomiast do jazdy po autostradzie to auto się nie nadaje. Silnik jest głośny, przez brak 6 biegu już przy 140 km/h są wysokie obroty. W dodatku szumi dziura w masce (chłodząca silnik), auto też nie jest w ogóle opływowe. Przy prędkościach autostradowych ciszej mam w Polo 1.4 75 KM...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dosyć drogie części, spore zużycie paliwa. Rekompensuje to bezawaryjnością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nic się nie psuło, auto w przyzwoitej cenie, ze świetnym silnikiem i napędem, ale przeciętnym komfortem i słabą skrzynią.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester II