Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester II

Slawo, 2 lata temu
Silnik 2.0 XT 177KM 130kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Forester II 2.0 XT 177KM 130kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
3,64
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie się prowadzi. Duża radość z jazdy.
Przeniesienie napędu : Symmetrical AWD wymiata.
3,0
Całokształt
Kupiłem go bo miał mały przebieg, był w przyzwoitym stanie i ma automat. Służy do jeżdżenia do roboty. Świetnie się prowadzi po krętych drogach, na autostradę nie polecam - za głośny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma rasowy dźwięk, ale tylko na zewnątrz, wewnątrz raczej nijaki. Mocny w średnim zakresie obrotów, powyżej 5 tyś. turbo nie wyrabia. Turbodziura przy ruszaniu z pełnym gazem, poza tym raczej nieodczuwalna. Niski środek ciężkości silnika bardzo poprawia zachowanie auta w ciasnych zakrętach.
3,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat, solidny i trwały. Dosyć szybko zmienia biegi, szybka reakcja na wciśnięcie gazu. Pracuje płynnie. Dziwnie zestrojone biegi. Dwójka bardzo długa, można dobić do 120 km/h. Później znacznie ciaśniej. Przy 100 km/h obrotomierz pokazuje 2100 obrotów, mogłoby być trochę mniej. Skrzynia ma 4 biegi + overdrive, czyli można się doliczyć 5 :). Przy spokojnej jeździe po mieście często nie może się zdecydować na którym biegu jechać. Przy 55 km/h wrzuca overdrive, by od razu zredukować z powrotem na czwórkę, mimo stałego wciśnięcia gazu. Centralny i tylny dyferencjał z ograniczonym uślizgiem zapewniają świetne przeniesienie napędu na asfalt. Zero uślizgu kół nawet na mokrym i przy ruszaniu w zakręcie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Auto robi dokładnie to, czego chce kierowca. Świetne prowadzenie w zakrętach. Całkowita neutralność i brak pod- lub nadsterowności. Zero płużenia przodem lub uciekającego tyłu. Jedzie jak po sznurku. Dohamowanie w zakręcie powoduje jego lekkie zacieśnięcie, a nie jak w większości aut podsterowność. Początkowo układ kierowniczy wydawał mi się nieco gumowy, ale teraz taka charakterystyka bardzo mi odpowiada. Razem z zawieszeniem pracują bardzo harmonijnie i przewidywalnie. Nie jest to ociężała terenówka, ale bardziej rajdówka, co nie boi się polnych i leśnych dróg. Bardzo dobre hamulce.
2,0
Karoseria
Mój egzemplarz jest dość zadbany ale i tak można znaleźć kilka punktów rdzy. Widać, że zabezpieczenie antykorozyjne nie jest jego mocną stroną.
Komfort
4,0
Widoczność
Wielkie okna i kanciasta bryła ułatwiają manewrowanie. Lusterka boczne mogłyby być większe.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Guziki i manetki solidne i wygodne nawet w rękawiczkach. Jedynie radio strasznie pogmatwane. Do dziś nie wiem do czego w nim połowa guzików :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima rewelacja. Chłodzi bardzo dobrze. Z ogrzewaniem gorzej. Zaczyna działać dopiero gdy silnik się dobrze nagrzeje. W innych autach jest to parę chwil wcześniej. Na szczęście fotele się szybko nagrzewają. Przy prędkościach autostradowych czuć dodatkowy przeciąg w kabinie:)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szału nie ma. Japończycy nie narzekają, ale zawodnicy NBA powinni poszukać czegoś innego.
2,0
Wyciszenie
Największa wada tego auta to poziom wyciszenia. Do 80 km/h jest ok. Powyżej 110 jest dokuczliwie głośno. "System nagłośnienia" to jakaś porażka. W smartfonie jest lepszy. W sumie to obojętne, bo powyżej 80-ciu słychać już tylko szum wiatru i układu napędowego :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało awaryjne. Zawieszenie, silnik i układ napędowy trwałe. Spore spalanie jak na te gabaryty. Ubezpieczenie tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kosztował 5000€ z przebiegiem 92000 km w wieku 16 lat. Parę rys ma. Wnętrze ponadczasowe i trwałe, fotel kierowcy lekko wymęczony, poza tym jak nowe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł czujnik wałka rozrządu. Auto jeździło dalej. Wymiana mało problematyczna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester II 2.0 XT 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,50 zł
5,6
l/100km
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester II