specyficzny samochód, brakuje paru rzeczy ale tak jak zawsze jest jakiś kompromis więc nie ma sie co czepiać , czasami przeszkadza mi rachunek na stacji bezynowej ale to dlatego że przesiadłem sie z diesla
Wrażenia
5,0
Silnik
dość wrażliwy na jakość paliwa, mocny i elastyczny no i ten dźwięk, czekam jednak na diesla - wtedy będzie idealnie dobrany silnik do samochodu
4,0
Skrzynia biegów
jak zimna to haczy wsteczny i pierwszy , zdecydowanie brakuje 6 biegu, za to 3 pierwsze biegi - można miło jechać spod świateł, reduktor sprawdza sie częsciej niż mogło by sie wydawać - najczęsciej przy wyprzedzaniu lub wyciąganiu innych ze śniegu
5,0
Układ jezdny
im szybciej jedzie tym lepiej sie prowadzi, im gorsza droga tym lepiej, duże koła nie widzą dziur i kolein, przez pole i błoto - proszę bardzo
hamulce trochę odstają mogły by być lepsze
fabryczne opony piszczą i nie nadążają za samochodem
zjechać awaryjnie na pobocze - bez problemu, brak pługa czy piaskarki zimą - wszyscy stoją a ja jadę
Komfort
5,0
Widoczność
widać wszystko dookoła, zalecam jednak czujnik cofania, w czasie deszczu lusterka zewn mokre od razu, tylna szyba brudna zawsze, reflektory - cudowne - widać aż za horyzont, uwaga na przednią szybę - lep na muchy, mycie co 300km, fajne lusterka bez martwego pola
5,0
Ergonomia
jak to mówią - prosty jak cep,nie ma lampek w drzwiach , komputera, kontrolki włączonych świateł, regulacji prędkości wycieraczek ani super wyświetlacza ale ma charakter i styl, taki kumpel do wszystkiego, zawsze do dyspozycji zima czy lato, całkiem dużo schowków i wcale niemały kufer, złożysz tylną kanapę - jest wygodne łóżko, przez okno w dachu widać gwiazdy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak oni to robią - kiedy trzeba ciepło, kiedy trzeba zimno, okien w czasie jazdy raczej nie otwierać - hałas że hej
klimatyzacja całkiem skuteczna , ale wnętrze latem nagrzewa sie za bardzo, polecam osłonę na przednią szybę, okno w dachu całkiem polecam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tak na 4,5 z tyłu na 2 osoby i średnio miejsca na nogi, z przodu siedzenia wysoko , brakuje do ideału, przednie siedzenia wygodne, ładnie grzeją
4,0
Wyciszenie
jest w sam raz, głośny od lusterek i swojej aerodynamiki , otwierania okien w czasie jazdy nie polecam, silnika nie słychać ale inne hałasy owszem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy tych gabarytach i stalym napędzie - trudno oczekiwać cudów, niektórzy mówią o fabrycznej dziurze w baku, żaby mało palił nie powinno sie jechać na trasie ponad 3000 obr. , przeglądy - krążą legendy o kosztach - u mnie po 15000 w Białymstoku - 620 PLN, o naprawach trudno sie dowiedziec bo ten samochód sie nie psuje, w wielu salonach nie słyszeli aby ktoś korzystał z assistance
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze - nie ma nic lepszego
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
u mnie bez awarii, drażni dziwny układ centralnego zamka, uwaga na małą śrubkę w prostackim kluczyku, samodzielna wymiana żarówki - niemożliwa - duży minus
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nikt nie słyszał o takich, ważne pilnowanie wymian oleju
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 177KM 130kW
[l/100km]