Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester II

An, 8 lat temu
Silnik 2.0 X 158KM 116kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Subaru Forester II 2.0 X 158KM 116kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Właśnie sprzedaję Forestera, którego kupiłem 4 lata temu i niedługo potem oceniłem w Autocentrum po raz pierwszy. Przyszła pora na nową ocenę, bo paroletnich doświadczeniach. Forester to nie jest samochód dla każdego. Na autostrady jest za głośny i za wolny, w trudny teren się też nie nadaje, bo to jednak SUV, a nie auto terenowe. Na zwykłych drogach krajowych też średnio daje radę, bo jest za wolny do wyprzedzania (w wersji bez turbo). O dziwo najlepiej sprawdza się w mieście, gdzie słabe osiągi nie przeszkadzają, a wysoki prześwit pomaga z krawężnikami i progami zwalniającymi. Pozwala też sprawnie jeździć po drogach gruntowych i szutrowych. Jeśli więc mieszkasz w mieście a często jeździsz na działkę, na ryby, na grzyby - to auto dla Ciebie. Jeśli jednak dużo śmigasz autostradami albo musisz wyprzedzać - poszukaj czegoś innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oceniam względnie wysoko ze względu na rewelacyjną bezawaryjność, dziś nieczęsto spotykaną. Jednak osiągi są co najwyżej przeciętne. 158KM wygląda dobrze na papierze, w praktyce jednak wiele te konie nie znaczą. Przyspieszanie trwa wieki, zwłaszcza powyżej 100 km/h. Na górskich drogach auto wyraźnie się męczy.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna ma tylko pięć biegów, więc przy większych prędkościach samochód wkręca się na strasznie wysokie obroty. Przy licznikowych 140 km/h są to 4000 obrotów na minutę... Wpływa to bardzo niekorzystnie na spalanie i hałas w środku. Co więcej, bieg wsteczny oraz pierwszy, a czasem i drugi, wchodzą czasem z oporem, zwłaszcza na mrozie i przy zimnym silniku. Lektura forum Subaru wskazuje, że to wada nie tylko mojego egzemplarza.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dobre, mimo wysokiego prześwitu samochód dość dobrze trzyma się drogi w zakrętach, nie męczy też na nierównej nawierzchni. Elementy zawieszenia są trwałe. Układ kierowniczy jest już wyraźnie gorszy. Na kierownicy słabo czuje się drogę. Napęd na 4 koła z reduktorem daje radę, ale brakuje np. kontroli trakcji. Hamulce to totalna tragedia. Z przodu mikroskopijne tarcze, a z tyłu... bębny! To auto praktycznie nie hamuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, za sprawą dość dużych lusterek i przeszklonej kabiny o wąskich słupkach. Mój egzemplarz nie ma czujników parkowania, a nigdy nie miałem z nim problemów nawet na wąskich miejscach postojowych.
3,0
Ergonomia
Kierownica wielofunkcyjna jest trochę dziwna - jeśli idzie o kontrolę radia, są na niej przyciski od głośności i... strojenia, a nie zmiany zaprogramowanych stacji. Na konsoli centralnej wszystko jest dość nisko, więc niebezpiecznie w czasie jazdy zmieniać np. ustawienie nawiewu. Schowki są przeciętnych rozmiarów i jest ich raczej mało. Fotel kierowcy jest dość dobrze wyprofilowany, ale np. brakuje mu (przynajmniej u mnie) regulacji podparcia lędźwiowego. Materiały we wnętrzu są raczej twarde, ale za to dobrej jakości. Po 4 latach intensywnego użytkowania (a kupiłem auto już sześcioletnie) nie widać specjalnie na niczym zużycia, poza skórzaną kierownicą, która się trochę wytarła, ale i ona bez dramatu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa, szyby nie parują gdy się wszystko właściwie ustawi. Podgrzewanie foteli działa bez zarzutu - szybko i sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla czterech osób miejsca jest dość, piąta by się już męczyła. Mam 185 cm wzrostu i spokojnie mieszczę się zarówno na miejscu kierowcy jak i miejscach pasażerów, z przodu lub z tyłu. Bagażnik jest raczej mały jak na nadwozie kombi.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie? Jakie wyciszenie? W tym samochodzie go nie ma w ogóle. W drzwiach i pod matą bagażnika jest kompletnie goła blacha, nie ma nawet tłumiących wibracje, gumowych glutów, jakie rozsmarowują niektórzy inni producenci. Wykleiłem drzwi i bagażnik matami butylowymi STP i gąbką GMS, a i tak jest nieznośnie głośno. Również za sprawą bezramkowych szyb w bocznych oknach, które wyglądają kozacko gdy się drzwi otworzy, ale poza tym sprawiają tylko problemy, głównie związane z hałasem (ale też np. w zimie szyba lubi przymarznąć do uszczelki, jeśli zapomni się ją zabezpieczyć odpowiednim smarowidłem. Na hałas składa się kilka czynników: nagość blach, świst z uszczelek, szum opon (bo nadkola też nie są wyciszone...) i głośna praca silnika przy wyższych prędkościach, za sprawą tylko pięciobiegowej skrzyni. Auto jest tak głośne, że głupia jazda z przepisową prędkością A2 z Warszawy do Poznania męczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli już potrzebne są jakieś części to niestety kosztują dużo. Ale na szczęście ten samochód praktycznie w ogóle się nie psuje, co jest jedną z jego największych zalet. Przez 4 lata i 85000km awarii uległa u mnie przednia sonda lambda, jedno łożysko piasty i tylna wycieraczka. Poza tym tylko samochód wymagał tylko regularnych czynności serwisowych. Spalanie w polskim, chaotycznym ruchu wynosi średnio 10l/100 km. Niezależnie od tego, czy chodzi o miasto czy autostradę. W Niemczech, Austrii, Francji i innych krajach, gdzie na drodze nie ma tylu szaleńców i oszolomów i da się jechać spokojnie, spalanie średnie spada do 8l/100km. Przy jeździe autostradowej powyżej 140 km/h spalanie dramatycznie rośnie. Nie zamontowałem instalacji LPG. Jej obecność w aucie wiąże się z potrzebą względnie częstej i drogiej regulacji zaworów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto się nie psuje i powoli się zużywa, dość fajnie wygląda (choć to kwestia gustu), ma niezły napęd na 4 koła, ale też jest wolne, głośne i drogie. Stosunek jakości do ceny nie jest więc szczególnie atrakcyjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki w moim Foresterze zdarzały się bardzo rzadko i były to rzeczywiście tylko ****rele.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mój Forester nie doznał żadnej awarii, która by go unieruchomiła. Przez 4 lata i 85000 km nie wystąpiła więc żadna poważna usterka. To świetny wynik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 X 158KM 116kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester II 2.0 X 158KM 116kW
Średni koszt przejechania 100 km
77,50 zł
10,3
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester II