Posiadam wersje 2.5 bez TRUBO 177KM. Ten silnk jest idealnym kompromisem miedzy dynamika a niedroga ekspoatacja. Duzo lepiej znosi LPG niz TURBO i lepiej wspolpracuje z automatyczna skrzynia biegow (duzo Nm od niskich obr.)
przedtem mialem forestera 2.0 125KM manual - był wyraznie mniej dynamiczny od 2.5 automata
4,0
Skrzynia biegów
szkoda ze ma tylko 4 biegi, poza tym bez uwag. przelacza bardzo plynie i szybko
5,0
Układ jezdny
poprzednie forestery z automatyczna skrzynia biegow mialy iniscjalny podzial napedu 90:10 (przod:tyl) forestery od 2008r (włacznie) maja już 60:40 przez co tak samo neutalne w prowadzeniu jak wersje z manualna skrzynia biegow (50:50)
Komfort
4,0
Widoczność
przy cofaniu przydalaby sie kamera lub czujniki
4,0
Ergonomia
w starym forestrze mialem schowek i popielniczke (nie pale) za lewarkiem zmiany biegow w nowym tego mi brakuje
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak na klimatronik to dziala slabo - duza zwloka
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy wysokich osobach siedziacych z przodu z tyl moze byc malo miejsca na nogi
4,0
Wyciszenie
mimo szyb bez ramek nie ma problemu. fabryczne caloroczne opony yokohama nie naleza do cichych
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miescie (wroclaw) do 14-15l LPG to bardzo przywoity wynik jak na 4x4 oplywowosc lodowki, automat i klime
koszty naprawa sa w brew pozorom niskie - trzeba wiedziec u kogo serwisowac i gdzie kupowac czesci....
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie mam zadnych uwag - absolutnie nic sie nie psuje. starym foresterem zrobilem 70kkm i poza olejami i filrtami NIC nie wymieialem !!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 X 158KM 116kW
[l/100km]