Inne
: Świetne prowadzenie i miny innych kierowców jak ruszasz z kopyta na reduktorze zwijając asfalt.
5,0
Całokształt
Ten samochód da się lubić!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika średnia, bierze się do roboty od ok. 4 tys., kultura pracy OK, b. cichy na wolnych obrotach, na wyższych miły dla ucha dźwięk boxera -aż chce się go kręcić. W trasie nie męczy.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana skrzynia + reduktor, który naprawdę pomaga (włączasz reduktor i wyjeżdżasz ze wszystkiego nie paląc przy okazji sprzęgła). Jedyny mankament skrzyni to zaczepiająca jedynka (ciężko czasem wrzucić bieg), ale może to kwestia regulacji.
5,0
Układ jezdny
Super, trzyma się drogi jak przyklejony. Trwałe zawieszenie (jedyny minus to kosztowna wymiana tylnych amortyzatorów, ale przy przebiegu 185 tys. to chyba nie jest źle).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w każdym kierunku, łatwy do wyczucia podczas parkowania.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele z przodu z niezłym trzymaniem bocznym i wygodnym składanym podparciem prawej ręki, w kokpicie wszystko jest na miejscu. Z tyłu oparcie jest dość pionowo, więc na b. długich trasach trochę męczy, ale ogólnie OK. Oparcie dzielone asymetrycznie, łatwo się składa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak trzeba, wydajne ogrzewanie i wentylacja. Manualna klima też OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu całkiem dużo miejsca, z tyłu trochę gorzej, ale generalnie całkiem przestronnie. Dużo miejsca nad głową.
Bagażnik nie za duży tzn. dosyć płytki, dużo schowków i funkcjonalnych uchwytów.
3,0
Wyciszenie
Całkiem cicho jeśli chodzi o silnik i układ jezdny, ale przy dużej prędkości spore szumy powietrza (aerodynamika lodówki). Trzeba dbać o właściwy stan uszczelek i dobre przyleganie do nich bezramkowych szyb.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w mieście średnie 11,8-12,2 L/100km przy dość dynamicznej jeździe, trasa ~8,5-9 L/100km praktycznie niezależnie od obciążenia, bardziej od dynamiki. Ceny części zamiennych wysokie, ale rzadko trzeba coś wymieniać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kawał porządnego samochodu bez zbędnych elektronicznych gadżetów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1.Kupiłem z uszkodzonym dyfrem centralnym, duży koszt naprawy, ale to trzeba zrzucić na barki niewłaściwej eksploatacji bądź przeciążenia wiskozy.
2.Amortyzatory tylne do wymiany przy ok. 185tys. km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 X 125KM 92kW
[l/100km]