Przeniesienie napędu
: Jak przyklejony na czarnym, w terenie zdecydowanie lepiej niz tylnonapędowce, przyzwoity prześwit. W terenie naprawdę daje radę. No i ten reduktor
5,0
Całokształt
Auto doskonałe. Ma wszystko czego oczekuje od auta. Sprawnie przemieszczam sie po czarnym (120km/h to bardzo fajna prędkość dla tego auta ale spokojnie jedzie długi czas 150km/h i wciąz mam poczucie komfortu (mimo świstów z szyb). Zjeżdżam z czarnego i wtedy widać jak uniwersalnym autem jest forester. Zasuwa po szutrach, brnie przez błoto, koleiny. Mam co chciałem - auto do jazdy na codzień i przyjmności z lekkiego offroadu. często wracam z pracy polnymui drogami chcociaż moge droga krajową :-) Lubię to auto ! warunek dla mnie -gaz. Cóz, jestem oszczędnym człowiekiem i nie lubie wydawać niepotrzebnie kasy. Gdybym miał wydawać po 50zł za 100km to bym nie był tak szcęściwy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na wolnych obrtotach równiutko i prawie go nie słuychać w kabinie. Powyżej 4000obr/m prawdziwa symfonia :-)
4,0
Skrzynia biegów
Nie idealnie ale nie sprawia mi problemów.
5,0
Układ jezdny
Przyklejony do czarnej drogi. W terenie idzie jak mały czołg chociaż trzeba zachowac umiar. Na szutrach, gdy ciągniesz za soba smuge kurzu - rewelacja. Na zimowo nie próbowałem ale myślę że tównież bdb.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się nieco wyżej niż w osobówce wiec widoczność lepsza niz w wiekszości kompaktów. Dodatkowo przez szyberdach widac niebo :-)
5,0
Ergonomia
Trudno sie przyczepić. Diody na pokrętłach, wskaźnikach można rozjaśnić (przycisk bright. Więc ok. Trochę mi przeszkadza podłokietnik przy jedzie miejskiej/terenowej. Ale to chyba rozwiązanie na autostrady.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzację automatyczną czasem trzeba okiełznać gdy sie rozchyla na maxa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok - bez zastrzeżeń. Z tyłu dośc pionowo ustawione oparcie nie daje takiego komfortu jak np w mazdzie 6. Na dalsze trasy z rodzina biorę wieć mazdę. Ale na dalekie wypady we dwoje albo rodzinne w góry zdecydowanie subaru.
3,0
Wyciszenie
Przyjemny dzwięk silnika trochę zagłuszany jest przez świst powietrza z okien bezramkowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie jeżdżę wiec ekonomiczność jak w małym kompakcie. Zamontowanie gazu do wolnossącego forestera czyni z niego moim zdaniem auto idelane (odpada czynnik - wysokie koszty spalania/paliwa). Naprawy chyba minimalnie droższe niż w popularnych kompaktach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zgasło mi podświetlenie pokrętła kierunku nawiewu, nie uruchomiłem jeszcze szyberdachu (kupiłem uszkodzony), na siedzeniu kierowcy jest peknieta skóra na boku fotela. Dlatego czwórka (auto ma już 7 lat).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują (póki co). Ale po offroadowych trasach może się zmienić :-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 X 125KM 92kW
[l/100km]