Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester II

akomarnicki, 15 lat temu
Silnik 2.0 X 125KM 92kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Aksamitna praca w niskim zakresie, cudowny bulgot na wysokich obrotach.
5,0
Całokształt
Po wszystkim co napisałem trudno się spodziewać negatywnej oceny całokształtu. Auto jest wspaniałe jeśli szuka się kompromisu pomiędzy terenówką a autem drogowym. Nie jest to auto przeprawowe (choć założyłem metalowe osłony pod silnik i nie narzekam :-) ), limuzyny też nie należy oczekiwać (Forester ma dość spartańskie wykończenie świetnie pasujące do charakteru auta terenowo-roboczego). Z silnikami 2.5 turbo pewnie nawet można na niego patrzeć jak na wyścigówkę, ale mój 2.0 wolnossący to po prostu świetnie jeżdżące auto. No i ma reduktor ;-).
Wrażenia
5,0
Silnik
Boxer - i wszystko jasne. V6 z Audi pracowalo ladnie, ale do kasamitu pracy boxera ma sie nijak. No a gdy dodac gazu, warczenie jest jedyne w swoim rodzaju !
3,0
Skrzynia biegów
To chyba jedyna słaba strona Subaru - wszystko niby jest OK, ale zdarza się, ze jedynka i wsteczny \"nie wchodzą\". Przy czym nie jest to problem - bardziej niedogodność, której w aucie tej marki być nie powinno.
5,0
Układ jezdny
Symetryczny napęd na cztery koła - quattro się nie umywa. Do tego spory prześwit i twarde zawieszenie nie bujające na zakrętach (A4 miało bardzo limuzynowato zestrojone zawieszenie, tu czuć sportowe korzenie). Sporo jeżdzę zarówno po asfalcie jak i w lesie - Forester sprawdza się idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, siedzi się wyżej niż w przeciętnej osobówce, więc i widać więcej. Co do przeszklenia - nie jest to C4 Picasso, ale martwe pola nie stanowią żadnego problemu. Jest jedna okropna wada - światła. Zdecydowanie za słabe, dopiero modele po liftingu z 2006 roku mają jako opcję xenony i to rozwiązuje problem...
4,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo wysokim poziomie, ale moim zdaniem auta z grupy VAG (z nimi miałem styczność jako właściciel) są lepiej pomyślane. Uwagi tylko 3 - konsolka z przyciskami z lewej stony (ogrzewanie lusterej, przeciwmgielne, spryskiwacze reflektorów) jest umiejscowiona fatalnie, zwłaszcza przycisk spryskiwacza reflektorów i ogrzewania lusterek. Ogrzewania nie widać (zasłania kierownica), spryskiwacz dość łatwo uruchomić kolanem przy wsiadaniu. Ostatnia uwaga to przycisk spryskiwacza przedniej szyby - zupełnie bez sensu :-).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
0 uwag, wszystko działa jak trzeba, auto nie paruje, klimatyzacja (automatyczna) działa absolutnie bez zarzutu. W zasadzie jest tak dobrze, że nie ma o czym pisać...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest dość nawet dla bardzo wysokich kierowców/pasażerów. Zaskakujące biorąc pod uwagę w sumie niewielkie rozmiary auta. Bagażnik wystarczający, powiedziałbym spory choć nie ogromny. Sporą zaletą są rozkładane asymetrycznie tylne siedzenia, które po położeniu dają z wraz podłogą bagażnika równą powierzchnię doskonałą do transportu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak na charakter i przeznaczenie auta bardzo dobre, szyby bezramkowe nie stanowią dodatkowego źródła hałasu jeśli zadbać o uszczelki (gliceryna itp.), silnik ciuchtki (zwłaszcza na postoju). W moim aucie najgłośniejsze od zawsze są opony, ze względu na uterenowiony bieżnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu zupełne zaskoczenie. Faktem jest, że nie traktuję auta jako metody na odreagowanie, nie szaleję, ale mimo to, 1500kg, aerodynamika kredensu i staly napęd na 4 koła miałby prawo wypić znacznie więcej. Ceny przeglądów i napraw zupełnie przeciętne - może 10-15% droższe niż niemieckich aut tej klasy. Rzecz w tym, że napraw nie ma, tylko przeglądy, więc i efektywnie koszta utrzymania są niższe niż w przypadku VW, Audi czy Mercedesa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko kwestia wyposażenia i oczekiwań a co za tym idzie ceny zakupu. Wersja 2.0 wolnossąca to jedna z tańszych opcji. Daje mi to możliwość wystawienia najwyższej oceny, choć domyślam się że najdroższe wersje mogą zasługiwać tylko na ocenę \"dobrze\". Za te światła :-).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag, zupełnie nic się nie dzieje. Trudno o inną ocenę jak \"doskonale\" skoro przez 5 lat i ponad 200 tys. autko nie zrobiło mi żadnego psikusa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu również same superlatywy. Jedyna naprawa jaką musiałem przeprowadzić przez ten czas to wymiana łożyska w tylnym kole, ale biorąc pod uwagę, że sporo jeżdżę po bardzo kiepskich drogach i w terenie - nie traktuję tego jako problem a bardziej wynikającą z eksploatacji naturalną konsekwencję.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 X 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
8,6
l/100km
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester II