Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester I

Maciek 800, 13 lat temu
Silnik 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Forester I 2.0 S -Turbo 170KM 125kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wzorowy napęd w zimie nie do pobicia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja nadwozia
Silnik : Wycieki oleju
Przeniesienie napędu : Sprzęgło
4,0
Całokształt
Wysokie koszty utrzymania ( na szczęście wszystkie prace przy aucie robię sam) ale ceny części nawet zamienników niekiedy powalają. Ale za to subaru rekompensuje je trakcją, dynamiką i co ciekawe poręcznością w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po subaru turbo można by spodziewać się lepszych osiągów. Ale masa robi swoje. W zimie i tak jest nie do pobicia.
5,0
Skrzynia biegów
W seryjnym samochodzie (bez podkręcania turbiny) niezniszczalna. Nawet off road i moja ciężka ręka nie są w stanie jej zabić. Za to ze sprzęgłem gorzej. Częste starty ze strzału ze sprzęgła i wspomniany offroad zabija sprzęgło w chwile. Podobno kupno akcesoryjnych sprzęgieł sportowych załatwia sprawę ale cena zniechęca do zakupu.
5,0
Układ jezdny
Wysokie i ciężkie auto. A prowadzi się jak sportowe coupe. Dopiero jak się przesadzi z agresją to potrafi wyjechać przodem z zakrętu. A i niejednokrotnie miło zaskoczył nadsterownością. A kiedy jest mokro lub śnieżnie, z wrażenia spadają buty, nie ma problemu z włączaniem się do ruchu gaz puścić sprzęgło i już. Rozpedza sie jak szatan ale hamuje beznadziejnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto trochę przypomina akwarium, dużo szyb wysoka pozycja kierowcy kanciate kształty, bardzo pomagają.
3,0
Ergonomia
Typowa stara Japonia, niby dobrze a parę guzików umieszczono w takim miejscu że bez instrukcji obsługi nigdy bym ich nie znalazł.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje niby dobrze ale bez rewelacji i dmucha też bez huraganów. Aczkolwiek szyby jakoś nie parują czy w śnieg czy w deszcz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dość dla czterech osób i bagażu. Ale jak na wielkość samochodu porównując np: z Mondeo(które zajmuje na parkingu tyle samo miejsca) to już subaru wypada źle.
3,0
Wyciszenie
Warczy, świszcze, wyje, huczy. Nie jest to S-klasa ale mały SUV więc jest akceptowalnie. Rewelacyjne jest za to dopracowanie szyberdachu panoramicznego, po otwarciu do 2/3 i autostradowej jeździe do 140km/h w środku jest spokojnie i w miarę cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie duże w mieście gazu wciąga 15-17 l, na trasie spada do 13 l benzyny podobnie. Części kosztują krocie a ceny robocizny zaporowe.A obsługa samochodu wymaga niestety dużego nakładu pracy. Regulacja luzów zaworowych, wymiana paska rozrządu itd. I niestety jak każdy bokser bierze olej.
3,0
Stosunek jakość/cena
W podobnej cenie można jedynie kupić Vitarę albo Rav-4 Obydwa z takim sobie napędem na 4 koła i bez bagażników z marną dynamiką. Za to z mniejszymi wymaganiami serwisowymi. Ja osobiście kupiłbym Subaru jeszcze raz, ale młodsze i w wersji STI.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moje auto ma przejechane prawie 200 tys km i 13 lat. Poza kilkoma wyciekami oleju z silnika i paroma ogniskami korozji na nadwoziu, zamęczony sprzęgłem nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 S -Turbo 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester I 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
61,00 zł
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester I