Przeniesienie napędu
: Wzorowy napęd w zimie nie do pobicia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja nadwozia
Silnik
: Wycieki oleju
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło
4,0
Całokształt
Wysokie koszty utrzymania ( na szczęście wszystkie prace przy aucie robię sam) ale ceny części nawet zamienników niekiedy powalają. Ale za to subaru rekompensuje je trakcją, dynamiką i co ciekawe poręcznością w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po subaru turbo można by spodziewać się lepszych osiągów. Ale masa robi swoje. W zimie i tak jest nie do pobicia.
5,0
Skrzynia biegów
W seryjnym samochodzie (bez podkręcania turbiny) niezniszczalna. Nawet off road i moja ciężka ręka nie są w stanie jej zabić. Za to ze sprzęgłem gorzej. Częste starty ze strzału ze sprzęgła i wspomniany offroad zabija sprzęgło w chwile. Podobno kupno akcesoryjnych sprzęgieł sportowych załatwia sprawę ale cena zniechęca do zakupu.
5,0
Układ jezdny
Wysokie i ciężkie auto. A prowadzi się jak sportowe coupe. Dopiero jak się przesadzi z agresją to potrafi wyjechać przodem z zakrętu. A i niejednokrotnie miło zaskoczył nadsterownością.
A kiedy jest mokro lub śnieżnie, z wrażenia spadają buty, nie ma problemu z włączaniem się do ruchu gaz puścić sprzęgło i już. Rozpedza sie jak szatan ale hamuje beznadziejnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto trochę przypomina akwarium, dużo szyb wysoka pozycja kierowcy kanciate kształty, bardzo pomagają.
3,0
Ergonomia
Typowa stara Japonia, niby dobrze a parę guzików umieszczono w takim miejscu że bez instrukcji obsługi nigdy bym ich nie znalazł.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje niby dobrze ale bez rewelacji i dmucha też bez huraganów. Aczkolwiek szyby jakoś nie parują czy w śnieg czy w deszcz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dość dla czterech osób i bagażu. Ale jak na wielkość samochodu porównując np: z Mondeo(które zajmuje na parkingu tyle samo miejsca) to już subaru wypada źle.
3,0
Wyciszenie
Warczy, świszcze, wyje, huczy. Nie jest to S-klasa ale mały SUV więc jest akceptowalnie. Rewelacyjne jest za to dopracowanie szyberdachu panoramicznego, po otwarciu do 2/3 i autostradowej jeździe do 140km/h w środku jest spokojnie i w miarę cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie duże w mieście gazu wciąga 15-17 l, na trasie spada do 13 l benzyny podobnie.
Części kosztują krocie a ceny robocizny zaporowe.A obsługa samochodu wymaga niestety dużego nakładu pracy. Regulacja luzów zaworowych, wymiana paska rozrządu itd. I niestety jak każdy bokser bierze olej.
3,0
Stosunek jakość/cena
W podobnej cenie można jedynie kupić Vitarę albo Rav-4 Obydwa z takim sobie napędem na 4 koła i bez bagażników z marną dynamiką. Za to z mniejszymi wymaganiami serwisowymi. Ja osobiście kupiłbym Subaru jeszcze raz, ale młodsze i w wersji STI.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moje auto ma przejechane prawie 200 tys km i 13 lat.
Poza kilkoma wyciekami oleju z silnika i paroma ogniskami korozji na nadwoziu, zamęczony sprzęgłem nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 S -Turbo 170KM 125kW
[l/100km]