Wielozadaniowy niezawodny na co dzień i w lekki teren. Samochód pełen możliwości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik boxer bez turbo ale z reduktorem przez co wystarczający.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo skomplikowana konstrukcja ale niezawodna.
3,0
Układ jezdny
Samochód na drodze mokrej ma sporą podsterowność. W terenie stały napęd to po prostu TO.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysokie szyby, nie zasłaniające słupki i spora regulacja siedzenia.
3,0
Ergonomia
Dużo możliwości regulacji siedzenia kierowcy z podłokietnikiem, natomiast brak regulacji kierownicy. Jak to w starych "Japończykach" nie było ważne rozmieszczenie logiczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa. Z moim przebiegiem 220 tys km wszystkie przewody od klimatyzacji szczelne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to olbrzymie auto a 4 osoby swobodnie mogą podróżować z kompletem bagaży.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 90km/h słychać szum przedostający się przez bezramkowe drzwi. Prędkość autostradowa, no cóż =trzeba się przyzwyczaić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje, części w starych modelach dostępne jako zamienniki i używki. Zawieszenie można wymienić na zamienniki. Oczywiście pojawia się problem obsługi serwisowej silnika -wszystko kosztuje przez słaby dostęp.
4,0
Stosunek jakość/cena
Forestera wersji I czyli rok 1999 -2003 to koszt ok 12 000 tys zł. Za tą cenę mamy niezawodny samochód więc stosunek jakość cena rośnie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki w moim egzęplażu to zapchane spryskiwacze reflektorów -koszt rozebrać i przeczyścić. Kolejna denerwująca usterka nieusunięta przeze mnie to zacinający się zamek klapy bagażnika.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skończyły mi się amortyzatory tylne koszt szt oryginał to ok 300 zł. Poza tym nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 125KM 92kW
[l/100km]