Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester I

fikołek, 8 lat temu
Silnik 2.0 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester I 2.0 125KM 92kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej mnie zaskoczyła kombinacja elementów (nadwozie, podwozie, mechanika), która sprawia, że auto ma niesamowite możliwoście jezdne. Na suchych nawierzchniach trzyma się świetnie, ale pokazuje pazur dopiero na śliskich nawierzchniach, gdzie jest po prostu cudowne!
5,0
Całokształt
Mam auto ok pół roku, przejechaliśmy nim ponad 15 tys. km. Wspaniałe auto. Niby pełnoletnie (w końcu 18 lat to nie przelewki), ale to chyba tylko jego zaleta, bynajmniej nie wada. Silnik bokser, wspaniała jednostka, wytrzymała, dobrze znosząca LPG, mało awaryjna. Owszem, pod górkę mocy potrafi brakować, ale nie potrzebuję auta do rajdów (choć jak wchodzi na obroty powyżej 4 tyś., o mamo, ale piękny dźwięk!); przy wyższych obrotach (maks. moment przy 3600) dynamika niczego sobie. Ale jedno jest pewne: stały napęd na cztery koła jest NIESAMOWITY! Nie mam szpery w tylnej osi, a mimo to jego możliwości jazdy po śniegu są wręcz niebywałe. Potrafi ruszać (nie jechać, a ruszać!) pod górkę na bardzi śliskich nawierzchniach. Świetnie trzyma się drogi nawet przy dużych (można by uznać je za zbyt duże) prędkościach. Jak ktoś lubi jazdę bokiem, doceni to auto. Ja akurat do takich kierowców nie należę, ale doceniam niesamowity komfort jazdy i bezpieczeństwo dzięki temu napędowi. Reduktor: niby marne przełożenie, ale doceniłem jego możliwości właśnie zimą, kiedy musiałem ruszać pod górkę na bardzo śliskiej nawierzchni. Wtedy nagle okazuje się, że ten reduktor nie jest tam wsadzony tylko na pokaz - może się naprawdę przydać! Oczywiście to nie jest auto terenowe i wbrew jego nazwie do lasu wybrałbym inne auto, ale jest to niesamowite auto osobowe z kosmicznymi możliwościami poruszania się po śliskich nawierzchniach. Jeżeli tylko nie zabraknie mu prześwitu i kątów, będzie w stanie zrobic naprawdę wiele. Ten prześwit faktycznie mógłby być większy, ale ostatnio jechałem pod górkę i przepychałem śnieg (po płaskim to nic trudnego, ale w jeździe pod górkę to już jednak trudniejsze zadanie); nie żeby nie obyło się bez pewnych problemów, ale raczej nie były duże. Przyjemność z jazdy jest najzwyczajniej niebywała. A przecież moglibyśmy narzekać: a że brakuje mu blokady centralnego dyfra, a że brakuje mu szpery w tylnym moście (mój jej nie ma), a że reduktor ma słabe przełożenie. Niby tak, ale mimo to i tak mój leśnik potrafi być dzielniejszy na śliskich nawierzchniach od wielu aut, które to wszystko mają! Sprawdzałem!
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna jednostka, prosta w budowie, wytrzymała, cicha.
5,0
Skrzynia biegów
Do tej pory nie miałem żadnych problemów. Czasem odnoszę wrażenie, że sprzęgło jest zbyt delikatne jak na "leśnika", który w końcu był robiony do eksploatacji w trudnych leśnych warunkach.
5,0
Układ jezdny
D O S K O N A Ł Y !
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest niezła, naprawdę niezła.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki, a pasażer za mną nie będzie miał dużo miejsca. Nie jest źle, ale nie jest doskonale - jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być trochę lepiej, ale nie będę jakoś strasznie narzekał.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo, ale po założeniu LGP jest OK. Części potrafią być drogie (cena cewki śmieszy wysokością, ale to śmiech przez łzy). Za to rzadko się psuje, więc nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 18 letnie auto za niewielkie pieniądze, a otrzymałem samochód o niesamowitych możliwościach jezdnych. Oczywiście mógłbym kupić dużo tańsze auto, ale i możliwoście byłyby niewspółmiernie mniejsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo mało drobiazgów, w końcu to osobnik pełnoletni! Nie może się obejść bez drobiazgów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie przypominam sobie.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester I