Karoseria
: Niestety, blachy lubia się z rdza (a mój egzemplarz jest bezwypadkowy) - musiałem już robić ranty błotników i tylna klapę.
4,0
Całokształt
Gdyby nie problem z rdzą i spore serwisowe (przez ceny części) - byłoby doskonale a tak jest tylko dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc z pojemności taka sobie, ale przyzwoity i dostępny od w miarę niskich obrotów moment robi swoje - chociaż przy automacie to nie jest aż tak istotny parametr. Silnik, mimo sporego przebiegu, pracuje bez zastrzeżeń - bez drgań, równomiernie rozwija moc, czy zima czy lato jeździ bez najmniejszego problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 4 biegi, do tego dość leniwa reakcja na ruchy pedału gazu - to niestety odbiera dość sporo osiągów i podnosi zużycie paliwa. W zamian za to dostajemy trwałą konstrukcję - wystarczy dbać o poziom i wymiany (odpowiedniego!!) oleju i jeździ bez końca.
5,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 naprawdę robi robotę, szczególnie zimą nie chce się wysiadać z samochodu ;). Seryjne zawieszenie dość mocno nastawione na komfort - ja zmieniałem tylny stabilizator na grubszy + plus wymiana amortyzatorów (to z racji przebiegu) i teraz jeździ idealnie. Jedyne co ogranicza na zakrętach to duży balon opon (205/70/15) - czuć jak się uginają w szybko jechanych zakrętach, ale za to są \"dziuroodporne\", na nasze drogi jak znalazł.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak powiedział mój znajomy - \"w środku jest w akwarium\" :) Widoczność w każdą stronę idealna, nie ma potrzeby montowania czujników cofania.
5,0
Ergonomia
Jak to w japończyku - wizualnie nie porywa, ale wszystko jest na swoim miejscu, chociaż jest kilka smaczków charakterystycznych dla Subaru. Niewystarczające możliwości regulacji fotela kierowcy oraz kierownicy. Za to w podłokietnikach dla pasażerów przednich foteli można się zakochać :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie bez zastrzeżeń, jedynie w upalne słoneczne dni trudno jest dostatecznie schłodzić wnętrze - ale to \"zasługa\" wielkiego szklanego szyberdachu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód na bazie kompaktu, do tego napęd na 4 koła, więc szału nie ma. Pasażerowie z tyłu przy wzroście powyżej 1,8 m mogą mieć ciasno. Na plus dość spora szerokość wnętrza, na minus przeciętny bagażnik (~400 l).
3,0
Wyciszenie
Szyby bez ramek mają swój urok, ale niestety podnoszą hałas przy prędkościach powyżej 100 km/h - ale może to wina wieku samochodu, po tylu latach uszczelki się są już tak dobre jak w nowym.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo, ale napęd 4x4, automat, duża masa i opory powietrza swoje pożerają. Po założeniu gazu nie jest to jednak aż tak duży problem. Ceny części to zależy - jeśli są zamienniki, to nie jest źle. Jeśli nie ma - jest drogo (cewka zapłonowa ok. 1000 zł, tylne amortyzatory samopoziomujące - 1200 zł/szt, przewody zapłonowe 400 zł komplet). Cena przegladów tak samo - w ASO w większości to kosmos (ale kto jeździ takim starym samochodem do ASO...), poza ASO - może troche drożej niż w innych markach, ale nie ma dramatu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane i zadbane egzemplarze trzymają cenę - ale naprawdę są tego warte.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z racji wieku usterki typu niedziałajacy przełącznik szyby (40 zł na allegro) czy niedziałający zegarek to naprawdę błahostki i ciężko takie rzeczy wypominać. Poza tym zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie po prostu pancerne - przez 80 tys. km wymieniłem jedynie gumy stabilizatora (przód i tył) i łączniki stabilizatora z tylu - ale to już był mój kaprys nie konieczność. Poza tym zaraz po kupnie wszystkie amortyzatory (ale samochód miał 170 tys przebiegu).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 125KM 92kW
[l/100km]