Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester I

jasiem, 11 lat temu
Silnik 2.0 125KM 92kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Subaru Forester I 2.0 125KM 92kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Po prostu pancerne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety, blachy lubia się z rdza (a mój egzemplarz jest bezwypadkowy) - musiałem już robić ranty błotników i tylna klapę.
4,0
Całokształt
Gdyby nie problem z rdzą i spore serwisowe (przez ceny części) - byłoby doskonale a tak jest tylko dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc z pojemności taka sobie, ale przyzwoity i dostępny od w miarę niskich obrotów moment robi swoje - chociaż przy automacie to nie jest aż tak istotny parametr. Silnik, mimo sporego przebiegu, pracuje bez zastrzeżeń - bez drgań, równomiernie rozwija moc, czy zima czy lato jeździ bez najmniejszego problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 4 biegi, do tego dość leniwa reakcja na ruchy pedału gazu - to niestety odbiera dość sporo osiągów i podnosi zużycie paliwa. W zamian za to dostajemy trwałą konstrukcję - wystarczy dbać o poziom i wymiany (odpowiedniego!!) oleju i jeździ bez końca.
5,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 naprawdę robi robotę, szczególnie zimą nie chce się wysiadać z samochodu ;). Seryjne zawieszenie dość mocno nastawione na komfort - ja zmieniałem tylny stabilizator na grubszy + plus wymiana amortyzatorów (to z racji przebiegu) i teraz jeździ idealnie. Jedyne co ogranicza na zakrętach to duży balon opon (205/70/15) - czuć jak się uginają w szybko jechanych zakrętach, ale za to są \"dziuroodporne\", na nasze drogi jak znalazł.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak powiedział mój znajomy - \"w środku jest w akwarium\" :) Widoczność w każdą stronę idealna, nie ma potrzeby montowania czujników cofania.
5,0
Ergonomia
Jak to w japończyku - wizualnie nie porywa, ale wszystko jest na swoim miejscu, chociaż jest kilka smaczków charakterystycznych dla Subaru. Niewystarczające możliwości regulacji fotela kierowcy oraz kierownicy. Za to w podłokietnikach dla pasażerów przednich foteli można się zakochać :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie bez zastrzeżeń, jedynie w upalne słoneczne dni trudno jest dostatecznie schłodzić wnętrze - ale to \"zasługa\" wielkiego szklanego szyberdachu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód na bazie kompaktu, do tego napęd na 4 koła, więc szału nie ma. Pasażerowie z tyłu przy wzroście powyżej 1,8 m mogą mieć ciasno. Na plus dość spora szerokość wnętrza, na minus przeciętny bagażnik (~400 l).
3,0
Wyciszenie
Szyby bez ramek mają swój urok, ale niestety podnoszą hałas przy prędkościach powyżej 100 km/h - ale może to wina wieku samochodu, po tylu latach uszczelki się są już tak dobre jak w nowym.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo, ale napęd 4x4, automat, duża masa i opory powietrza swoje pożerają. Po założeniu gazu nie jest to jednak aż tak duży problem. Ceny części to zależy - jeśli są zamienniki, to nie jest źle. Jeśli nie ma - jest drogo (cewka zapłonowa ok. 1000 zł, tylne amortyzatory samopoziomujące - 1200 zł/szt, przewody zapłonowe 400 zł komplet). Cena przegladów tak samo - w ASO w większości to kosmos (ale kto jeździ takim starym samochodem do ASO...), poza ASO - może troche drożej niż w innych markach, ale nie ma dramatu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane i zadbane egzemplarze trzymają cenę - ale naprawdę są tego warte.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z racji wieku usterki typu niedziałajacy przełącznik szyby (40 zł na allegro) czy niedziałający zegarek to naprawdę błahostki i ciężko takie rzeczy wypominać. Poza tym zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie po prostu pancerne - przez 80 tys. km wymieniłem jedynie gumy stabilizatora (przód i tył) i łączniki stabilizatora z tylu - ale to już był mój kaprys nie konieczność. Poza tym zaraz po kupnie wszystkie amortyzatory (ale samochód miał 170 tys przebiegu).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester I 2.0 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
10,0
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester I