Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester I

polishbastard, 12 lat temu
Silnik 2.0 125KM 92kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Subaru Forester I 2.0 125KM 92kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Absolutna bezawaryjność.
5,0
Całokształt
Ta japońska półterenówka ma u mnie dożywocie. Auto niedoceniane, omijane szerokim łukiem, właściwie nie wiadomo do końca czemu. Też byłem sceptyczny przesiadając się kilka lat temu z Mercedesa 124- nie zawiodłem się. Auto nie tylko jest dobre- ono bije na łeb wszystkie przereklamowane niemieckie fury. Silnik żyleta; bardzo mocne, niezniszczalne zawieszenie, napęd 4x4 sprawia że czuję się pewnie zawsze i wszędzie. Nie boję się że jak wlecę w studzienkę to urwę koło. Idealny wynalazek na polskie, nie do końca idealne drogi. Odczuwam wielki szacunek wobec tego auta, i ostatecznie stwierdzam, że era wielkich czarnych limuzyn z lat 90 się skończyła. Mimo, że nie wszyscy chcą jej końca i uparcie brną w niemieckiej motoryzacji, która już nigdy nie będzie taka, jak 20-25 lat temu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nieśmiertelny. Dobre osiągi (jak na aerodynamikę lodówki), bezobsługowy. Lać dobry olej, warto. Dźwięk silnika coś wspaniałego, przy czym jest niesamowicie cichy gdy się go nie pałuje.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ogromna (kto patrzył pod spód ten wie), przydałby się 6 bieg ale nie jest źle. Biegi wchodzą dobrze i nie warto wbijać ich na siłę- wysprzęglić i spróbować ponownie. To się zdarza w japończykach.
5,0
Układ jezdny
Auto nie miało nigdy robionej geometrii. Nie było potrzeby. Zawieszenie niezniszczalne, super na polskie dziury. Jak czołg. Auto nie lubi ostrego brania zakrętów i sygnalizuje to piskiem opon. Wspomaganie jest ciut za silne ale to kwestia przyzwyczajenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko-wszystko widać. Przyczepić się można do widoczności z tyłu- ograniczają je przerośnięte zagłówki, ale zawsze można je zdjąć.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, chociaż popielniczka jest w niezbyt przyjemnym miejscu i gasząc peta zawsze przełączałem stacje radiowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa sprawnie, auto ciężko pozbywa się pary z szyb, ale to niewielka niedogodność. Jest dobrze. Podgrzewane siedzenia super sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca od groma. Dla każdego.
4,0
Wyciszenie
Przeszkadza brak ramek w oknach, przy większych prędkościach ciężko się rozmawia. Silnika nie trzeba wygłuszać, ma przyjemny wygar.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma co się oszukiwać auto pali dużo, za to silnik lubi gaz więc apetyt na paliwo przestaje być palącym problemem. Ceny części powalają na kolana, ale wymienia się je bardzo rzadko.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 13 tys. PLN można mieć dobrze utrzymany z wolnossącym silnikiem, za 16 tys. z turbiną- i jeśli miałbym znów go kupować, wybrałbym tą drugą opcję.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza elektryką szyb i przełącznikiem świateł nic poważnego mi się nie przytrafiło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC! od 2 lat nie byłem u mechanika. Nie było potrzeby.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester I