jeden z najbardziej udanych SUV nie wiem na co bym zamienił jakoś nie widzę konkurencji dla forestera bezawaryjny, wygodny ,dzielny w terenie ,no i ten napęd to rewelacja , kiedy prowadzę inne auta to zastanawiam się jak tym można jechać i zaraz tęsknię do forestera .
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na masę i wielkość auta to bardzo ładnie te 20 się spisuje niema się co czepiać jeżeli komu mało to jest 20 turbo lub 25 / 25turbo jednak do normalnej eksploatacji 20 wystarcza ja przy wyprzedzaniu nigdy nie miałem problemu
4,0
Skrzynia biegów
czasami 1 troszkę haczy reszta to bajka a reduktor to wisienka na torcie
5,0
Układ jezdny
nie twardo nie mięko jak w sam raz precyzyjnie i pewnie czuć to poczym jedziemy poprostu bajka a do tego nawet na naszych dziurawych drogach jest bardzo trwałe i nie boi się jazdy w ternie , oczywiście umiarkowanym .
Komfort
5,0
Widoczność
jak w akwarium
5,0
Ergonomia
po japońsku bez fajerwerków ale wszystko jest na miejscu niczego nie trzeba szukać ani uczyć się obsługi . Kilka fajnych patentów też tu jest np. regulcja oparcia tylnich foteli , schowki w bagażniku no i tapicerka foteli którą można zdjąć i wyprac - rewelacja
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zima grzeje , latem chłodzi mimo że klima manualna no wentylator na 4 biegu jest zbyt głośny ale w końcu to nie limuzyna więc niema się co czepiac
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu wystarczająco a z tyłu mogło by być więcej ale i tak nie jest zle ja mam 186cm i się mieszczę w całosci po prostu z tyłu jest przeciętnie
4,0
Wyciszenie
w moi szumi przy większych prędkościach szyba w drzwiach kierowcy ale podobno wiele egzemplarzy ma taką przypadłość ja się do tego przyzwyczaiłem i nie próbuję już tego naprawić oprócz tej jednej przypadłości to zaskakująco cicho jest jak na suv o aerodynamice ruskiej lodówy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na 20 i 4x4 z 99r to spalanie jest bardzo przyzwoite benzyny palił 8l na trasie , w mieście 12 l lpg jak niżej podaję . Serwis jak wiadomo to drożyzna jednak zawsze należy sprawdzić bo np. maskownice halogenów w zderzaku przednim w serwisie kosztują 50żł a na allegro 100 tak i spryskiwacze reflektorów też w serwiśie tańsze niz używki , cewka zapłonu tyłko w orginale powyżej 1000zł ale używkę za 100 mozna trafić reszta części zamienników ma raczej przećiętne ceny i nie jest tak drogo ani kłopotliwie nawet amrtyzatory tył można za 200 zł zakupić oczywiście nowe
5,0
Stosunek jakość/cena
to drogie auto ale warte tych pieniędzy . KUP CZŁOWIEKU PRZEJEŻDZ ZIMĘ A ZOBACZYSZ NIE ZAMIENISZ
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeżeli coś się psuje to najczęściej pierdoły , lampki podświetlenia zegarek i styki przełącznika swiateł to wystarczyło oczyścić
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
cewka zapłonu i czujnik położenia wału ale to nie wina auta a gazownika który zle poizolował przewody podczas montażu instalacji . Oprócz tej przygody to bezawaryjnie nasze pożycie przebiega
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 125KM 92kW
[l/100km]