Przeniesienie napędu
: Trakcja na każdej nawierzchni powala a najlepiej jeździ tam jak się nazywa czyli w lesie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Silne 4,5. Następny będzie Legacy 2,5
Wrażenia
5,0
Silnik
Pierwszy raz próbowałem odpalić uruchomiony już silnik.
3,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu, nie jest stworzony do jazdy autostradowej. 3 tys. Obr. Przy 110 km/h na 5-tym to trochę uciążliwe. Biegi wchodzą z oporem i trzeba do tego przywyknąć- Subaru tak ma
4,0
Układ jezdny
Nie jeździłem samochodem Z lepszą trakcją i trzymaniem w zakretach. Subaryci życzą sobie \"dużo śniegu\"! Za słabe fabryczne hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
Szczególnie do przodu jest masakra. Duża maska i długi zwis, można przyj... Na parkingu. Trudno wyczuć gabaryty pojazdu. Duże szklenia na plus.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką intuicyjnie rozmieszczone. Dodatkowo podłokietniki z przodu dają dużą wygodę na przednich fotelach. Siedzisko kierowcy z rwgulacją kąta i wysokości umożliwia znalezienie wygodnej pozycji. Za duża kierownica... To na minus
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ale sprężarka kilmy bardzo obciąża już i tak wysilony na pokonanie bezwładności napędu 4x4 silnik i jazda latem w mieście to udręka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie z tyłu zadowalająco ale tylko dla dwóch osób. Nie ma co narzekać Forek I gen zbudowano na bazie mniejszej Imprezy. Plus za wysoki dach, nie trzeba się garbić. Regulacja kąta oparcia kanapy.
4,0
Wyciszenie
Aerodynamika kredensu robi swoje - przeszkadza szum powietrza przy większych prędkościach. Dodatkowo opony z bieżnikiem na lekki teren i zdemontowane plastiki w tylnych nadkolach, żeby ruda się trudniej zagnieżdżała, dosyć hałasują.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O samochód trzeba dbać, awarie się nie przytrafiają, tylko rzeczy eksploatacyjne, płyny i te wynikające z przebiegu jak rozrząd (ok. 1 tyś), łączniki stabilizatorów, (tył 100 zamienniki, przód oryginalne 250 + robocizna), sprzęgło (z wymianą 1450), uszczelnienia silnika. Aso omijam z daleka, ceny raczej normalne. Spalanie po zainstalowaniu gazu już nie odgrywa większej roli. Podaję dla benzyny:
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto szukać zadbany egz z udokumentowaną historią i potwerdzoną eksploatacją fakturami od mechanika, żeby nic niemile nie zaskoczyło. I poczytać trochę fora co kiedy powinno być zrobione. Reanimacja zapuszczonego Subaru może trochę kosztować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
16 lat elektryka szyb, lusterek i reflektorów działa bez zarzutu, jakość na bardzo wysokim poziomie. Zawarta wysuwana antena i pompa spryskiwacza tylnej szyby. Nie mam kiedy się tym zająć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej awarii do tej pory. 30 tys km w dwa lata
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 122KM 90kW
[l/100km]