Przeniesienie napędu
: Absolutna sterowność w każdych warunkach pogodowych, uniwersalność zawieszenia - myślałem, że to ściema, że auto jest albo wygodne albo bezpieczne - tu mamy 2 w jednym.
5,0
Całokształt
To się nie mogło udać - auto zostało kupione zimą, po zmroku, od handlarza, który przywiózł je z Włoch. Jedyny przebłysk rozsądku stanowiło sprawdzenie na alejce w Nastapolu, co zaowocowało diagnozą wyszłych łączników i braku oryginalnego lakieru poza dachem. Kupiliśmy je dla Żonki po długich poszukiwaniach auta z napędem 4x4, a żadne inne jej nie pasowało, więc jak już wsiadła i powiedziała, że lubi, ja na to \"biorę\". I po 3 latach mogę powiedzieć, że to był jeden z najlepszych zakupów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepiej wyważony silnik wśród aut popularnych, drgania silnika wyczuwalne są jedynie na drążku zmiany biegów, na kierownicy cisza.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy, zdarzało się że przy jeździe autostradowej i hamowaniu silnikiem \"wyskakiwał\" reduktor, na szczęście udało się naprawić (wymiana wyrobionego czegoś tam)
5,0
Układ jezdny
Doskonały przykład na to, że można zbudować auto, podwyższone, które nieźle daje radę w terenie, świetnie wybiera nierówności drogi - nawet fest dziurawej - co nie przeszkadza mu iść jak po sznurku nawet w ciasnych bieszczadzkich serpentynach. Wielki atut tego samochodziku. Kudos!
Komfort
5,0
Widoczność
Autko w miarę kwadratowe, przy parkowaniu nieźle widać gdzie się kończy, można by sobie jedynie życzyć nieco większych lusterek - ale ogólnie bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
W zasadzie nie ma się czego przyczepić, autko jest bardzo intuicyjne w obsłudze, żadnych dziwactw i niespodzianek - no może poza spryskiwaczem, który trzeba po prostu znaleźć i polubić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, chyba najlepiej wentylowane auto jakie mieliśmy, paruje tylko przy potężnym deszczu, nawiew mocny, klima daje radę przy upałach >35 stopni, w mrozy nagrzewa się już po 2 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konsola środkowa mogłaby być nieco węższa pozostawiając więcej miejsca na nogi, ale pod tym względem jestem wyjątkowo upierdliwy, np. Lanosa nie kupiłem bo się nie mieściłem. Tu jest o niebo lepiej, choć są auta bardziej przestronne. Z tyłu mieszczą się 2 dziecięce foteliki... i tyle - w Volvo wchodził jeszcze pasażer, tutaj - zapomnij, auto jest 4-osobowe i już.
3,0
Wyciszenie
Auto jak sama nazwa wskazuje jest prostym sprzętem dla leśników - więc w porównaniu do Tarpana czy Nivki wypada luksusowo, ale do Legacka nie ma startu - powyżej 120 km/h jest głośno, przy 140 trzeba podnosić głos żeby porozmawiać. U nas dodatkowo nie ma kata, więc z tyłu dobiega głośne buczenie wydechu. Przy prędkościach do 100 km/h jest dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie gazu 12-13 litrów wydaje mi się akceptowalne dla 2-litrowego auta ze stałym napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe z prędkościami do 100 km/h można zejść do 10 l/100, grzejąc autostradą 140 km/h Forek wciąga już prawie 14 litrów LPG. Części oryginalne są drogie i często trudno dostępne, słabo też z zamiennikami, na szczęście pomimo zaawansowanego wieku i przebiegu oprócz duperelek i stałych fragmentów gry (rozrząd, świece, klocki...) nic nie wymienialiśmy. Komplet rozrządu ok. 600 zł, chyba znośnie. Silniki Subaru to klasyczne olejaki, więc spalanie oleju rzędu 2-3 litrów na 10,000 nie świadczy bynajmniej o agonii jednostki napędowej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto trzyma cenę, za 12-latka ciągle trzeba zapłacić kilkanaście tysięcy, zwłaszcza pożądane są silniki wolnossące ze względu na prawie całkowitą bezawaryjność. Za tyle można kupić kilkuletniego hatchbacka z napędem na 1 oś, jednak kto raz wsiąkł w subarowe 4x4, raczej nie zmieni przyzwyczajeń - jedyna rozsądna konkurencja to Audi Quattro.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód bardzo solidnie zbudowany, widać zaawansowaną myśl techniczną :-) . Regularne serwisowanie u myślącego mechanika może zapobiec wielu kłopotom. U nas póki co \"wyszły\" katalizatory, jakieś zapinki od atrapy się pogubiły (??), wymieniłem też łączniki stabilizatora z przodu i jakieś uszczelki. Typowe dla Subaru jest też wywichnięcie wycieraczek, które przy większych prędkościach obsługują też boczne szyby... No i antena automatyczna wysuwa się tylko do połowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 122KM 90kW
[l/100km]