Obiektywnie bardzo przyzwoity samochód. Zawieszenie, komfortowe fotele, przestrzeń. Ocena bezpieczeństwa, zwłaszcza side pole test.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy wolnossący silnik. Bez zachwytu i bez negatywnych uwag. Daje radę.
4,0
Skrzynia biegów
Jak zawsze, trzeba się przyzwyczaić. Niskie biegi wymagają wyhamowania, inaczej ciężko wchodzą
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco komfortowo, trzyma na zakrętach, a progi mogą mnie w zderzak pocałować
5,0
Karoseria
podobno grubsza blacha niż inne korki. Crash testy tego nie wykluczają. producent podaje, że 70% blacha AHSS (Volvo CX40 podaje 40%)
Komfort
5,0
Widoczność
Tylna szybka mała, ale nie mam problemów z parkowaniem. Czujniki parkowania mają wystarczającą rozdzielczość żeby zaparkować +-10 cm. Duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Najmocniejszy punkt tego samochodu. Kierownica dobrze leży w dłoniach, podłokietniki z dwóch stron, sterowanie klimą i stacją. Naprawdę na poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja działa dość łagodnie. Gdy jest ciepło, trzeba włączać na chwilę klimę. Klimatyzacja reaguje zadowalająco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina nie narzeka. Każdy ma dość miejsca do przodu i do góry i schowki w drzwiach. Ok.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok. na autostradzie już nie tak fajnie, ale zmiana wielosezonówek na letnie wiele zmienia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie wysokie koszty Oc, jeśli nie masz zniżki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie do pobicia. Za 78 000 mam bardzo dobre wyposażenie (kamera, relingi, alufelgi, stopy na spoilerze, składane el lusterka, kierunkowskazy na lusterkach, skórzane obszycia i kierownica. Do tego dostałem rabat dla dużej rodziny 8000.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, jak na razie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, jak na razie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 128KM 94kW
[l/100km]