Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong XLV

wyrafinowany, 5 lat temu
Silnik 1.6 128KM 94kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong XLV 1.6 128KM 94kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Długo nosiłem się z zakupem tego samochodu. Auta marki SsangYong chodziły mi po głowie już od kilku lat z uwagi na niską cenę zakupu w zamian za bardzo dobre wyposażenie. W końcu podjąłem decyzję o zakupie SsangYonga XLV. Miało to być auto do firmy (dużo tras, spotkania z klientami) z uwzględnieniem wycieczek 4 osobową rodziną. Z perspektywy czasu po przejechaniu 5000 km mam mieszane odczucia. Auto ma swoje zalety jak i wady. Wady można zaakceptować biorąc pod uwagę cenę zakupu wynoszącą 69000, co jest bardzo niskim kosztem zakupu SUVa. Za tę kwotę otrzymałem auto dobrze wyposażone, z tempomatem (bardzo przydatny w trasie), z tylnymi czujnikami cofania, manualną klimatyzacją i średniej jakości oponami fabrycznymi, które mimo teoretycznej wielosezonowości (M+S) źle radzą sobie zimą. Ogromna zaleta auta - nie jeździłem w życiu na wygodniejszych fotelach samochodowych. A mam za sobą użytkowanie Mazdy 323F, Mazdy 6 1 edycji, Mitsubishi Lancer, a dodatkowo obecnie jeżdżę równolegle nową Skodą Octavią z 2018 r. Fotele w XLV biją na głowę wszystkie mi znane, jedynie w nich po wielogodzinnej trasie nie boli mnie kręgosłup. Jeśli chodzi o minusy - brak regulacji kierownicy w 2 płaszczyznach w mojej wersji wyposażenia (wybrałem to świadomie z uwagi na cenę zakupu, więc nie uważam tego tak na prawdę za wadę), dość głośna praca przy prędkościach autostradowych, brak rolety bagażnika w nowym samochodzie w wersji Crystal (sic!), dziwny odgłos podczas włączania klimatyzacji (przez kilka sekund słychać jakby helikopter startował pod maską). Ogromnym zaskoczeniem było dla mnie to, że od razu po odebraniu auta z salonu i zatankowaniu LPG zacząłem słyszeć dziwny piszczący dźwięk z okolic reduktora instalacji LPG. Serwis naprawiał to w ramach gwarancji, zamontował jakąś przejściówkę pomiędzy reduktorem a karoserią. Dźwięk ustąpił na 1000km, po czym powrócił (słyszalny jest w lato szczególnie przy jednocześnie włączonej klimatyzacji, zimą go nie słychać). Na wiosnę znów udam się z tą bolączką do ASO. Zaraz po rozpoczęciu użytkowania spryskiwacz tylnej szyby przestał działać, płyn leciał pod samochód w okolicach prawego przedniego koła - naprawione w ramach gwarancji (wypiął się przewód z płynem do spryskiwaczy). Kolejnym minusem jest wrażliwe sprzęgło. Gdy zbyt szybko je puszczamy w trakcie ruszania z 1 biegu, auta zaczyna trząść się i szarpać. Trzeba się przyzwyczaić do spokojnego ruszania. Szczególnie gdy przesiadam się jednego dnia pomiędzy tym autem a Skodą Octavią w dieslu. Skrzynia biegów w moim odczuciu jest nieprecyzyjna, biegi nie wchodzą gładko jak w Skodzie czy 10 letniej Mazdzie 6 oraz wajcha zmiany biegu lekko postukuje. Kolejną wadą (i to poważną) jest parowanie szyb w deszczowy dzień lub w zimę. Parują wszystkie szyby (szczególnie te znajdujące się w pobliżu kierowcy) i nie tak łatwo je odparować. Gdy już samochód się zagrzeje jest lepiej, jednak o ile nie będziemy mieć ciągle ustawionego nadmuchu na przednią szybę, za chwilę ona zaparuje. Producent źle zaprojektował nadmuch na przednią szybę oraz szybę lewych przednich drzwi. Lewa część przedniej szyby zaraz przy słupku nie odparowuje (jakby nadmuch na szybę na nią nie docierał). Podobnie okolice tego samego słupka na szybie drzwi kierowcy. Porównując do Skody Octavii w której szyby w ogóle nie parują bądź od razu odparowują jest dużym minusem. Może to z powodu braku klimatronika? Mimo wszystko szyby powinny odparowywać po skierowaniu na nie strumienia powietrza z wentylatorów, a nie dzieje się tak. Podsumowując - czy kupiłbym auto ponownie? Zastanowił bym się 4 razy czego oczekuję po samochodzie oraz czy za tę samą cenę wystarczy mi zwykłe auto w wersji hatchback lub combi (mi nie wystarczy, muszę mieć SUVa), ale biorąc pod uwagę, że za 69000 dostaję auto dobrze wyposażone z instalacją LPG, chyba przeżyłbym drobne niedociągnięcia i kupił je ponownie. Wszak mogę kupić Hyundaia Tucsona, Nissana Quashqaia, Mazdę CX5, Hondę CVR czy inne, ale na pewno nie za takie pieniądze. Tam musiałbym przygotować pewnie co najmniej 100 000 zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość słaby, w końcu to wolnossący benzynowy 1.6. Nadaje się do spokojnej jazdy, natomiast wyprzedzanie w trasie wymaga redukcji biegu. Plusem jest rozrząd na łańcuchu i to, że silnik jest zaprojektowany z myślą o instalacji LPG. Można się za to po nim spodziewać długowiecznej pracy i bezusterkowości. Czy tak będzie? to się okaże.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest nieprecyzyjna, podczas przełączania słuchać dziwne kliknięcia ( nie odbywa się to bezgłośnie). Trzeba przyzwyczaić się do starannego wrzucania 1 biegu. Ogromna zaleta - 6 biegowa skrzynia biegów.
5,0
Układ jezdny
Nie zauważyłem żadnych problemó
5,0
Karoseria
Na razie jest ok, zobaczymy za kilka lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność z przodu (siedzi się wysoko), dobra widoczność z tyłu i z boków. Nieco przeszkadza słupek pomiędzy drzwiami kierowcy a przednią szybą, on oraz lusterko zasłaniają widoczność.
5,0
Ergonomia
Najwygodniejsze fotele samochodowe w jakich kiedykolwiek zdarzyło mi się siedzieć. Bardzo dużo miejsca w środku, zarówno dla kierowcy (mam 190 cm wzrostu), jak i osoby jadącej za nim. Dobrze rozlokowane przyciski sterowania wszystkim czym należy sterować w samochodzie. Bardzo ładna deska rozdzielcza. Podłokietnik przedni nieco za krótki. Podłoga przed tylnym rzędem siedzeń prawie płaska, dzięki czemu można wygodnie podróżować na środku tylnej kanapy. Plastikowe osłony na tylnej części przednich siedzeń na plus.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problematyczne odparowywanie szyb w deszczowy lub zimny dzień. Ogrzewanie i klimatyzacja ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Spokojnie można jeździć w 5 dorosłych osób. Nachylenie tylnej kanapy regulowane dwustopniowo, prawa i lewa strona kanapy niezależnie. Kanapa dzielona w stosunku 2/3. Dużo miejsca na nogi z przodu. Z tyłu też spokojnie zmieszczą się 3 dorosłe osoby.
4,0
Wyciszenie
Bardzo cichy silnik na postoju. Przy prędkościach autostradowych robi się dosyć głośno, ale w jakim samochodzie się nie robi? W nowej Skodzie Octavii w dieslu z tego samego rocznika jest podobnie, a nawet głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie jedyne koszty to paliwo. Pali moim zdaniem sporo LPG, trasa ze średnią prędkością 80-100 spalanie 8,3. Ekspresówki - spalanie 10,5. W mieście potrafi spalić i 12-13 l. Dotychczasowe naprawy odbyły się w ramach gwarancji
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wyposażone auto w niskiej cenie. Nie tak niskiej jak Dacia Duster, ale Dustera bałbym się kupić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki opisane we wpisie na samej górze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong XLV