Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Torres SUV

paneth, 5 miesięcy temu
Silnik 1.5 GDi Turbo 163KM 120kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Torres SUV 1.5 GDi Turbo 163KM 120kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : pięknie tłumi nierówności
Inne : Wyciszenie
4,0
Całokształt
Duże i wygodne auto, nieoczywista ale dobra oferta, fajna alternatywa dla innych marek z tego przedziału cenowego. Wnętrze trochę plastikowe, estetyczne, wg mnie ładnie zaprojektowane. Nie czułem, żeby jakość wnętrza była gorsza, niż w innych markach z tego kraju, czy w Toyocie. Auto miałem tylko przez weekend na test, więc jest to powierzchowna ocena. Ostatecznie nie kupię z uwagi na bujanie i chorobę lokomocyjną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy, żwawy, dynamiczny, bardzo dobrze radzi sobie z tym dość dużym autem. Nie brakowało mocy. Trochę dużo pali jak na dzisiejsze standardy, w mieście 10-12, a w trasie raczej nie da się zejść poniżej 7, wyprzedzanie powoduje wskoczenie średniej na 8 litrów.
5,0
Skrzynia biegów
Nie zauważałem zmian biegów. Na światłach, gdy wyłączał się silnik, ponowny start auta był opóźniony. Trzeba było wcisnąć pedał gazu, zaczekać ułamek sekundy na rozrusznik, potem na zwolnienie hamulca, po czym dopiero po chwili samochód ruszał. Zupełnie inaczej, niż w moim starym C4, gdzie silnik uruchamiał się natychmiast, zanim jeszcze puściłem do końca hamulec.
4,0
Układ jezdny
Na prostej i w mieście - super. Pięknie tłumi nierówności. Trochę buja. Nie nadaje się do szybkich zakrętów, to jest jednak wysoko zawieszone auto. W trasie Żona dostała choroby lokomocyjnej, pomimo spokojnej jazdy na tempomacie.
5,0
Karoseria
Wygląda na dobrze spasowaną. Ładny dźwięk zamykania drzwi. Trwałości nie potrafię ocenić po tak krótkim czasie używania.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, zarówno do przodu, jak i do tyłu. Kamera cofania ułatwia manewrowanie.
4,0
Ergonomia
Dodatkowy ekran do sterowania klimatyzacją i wentylacją foteli wymaga przyzwyczajenia; żeby coś przestawić w ustawieniach trzeba odrywać wzrok od drogi; dobrze, że wtedy pilnują nas liczni asystenci.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie da się (a przynajmniej nie znalazłem) możliwości regulacji nawiewu i temperatury w drugim rzędzie siedzeń. Z przodu jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Bagażnik pojemny. Duża kanapa z tyłu, ale uwaga - isofixy są przesunięte do środka, przez co pomiędzy dwoma fotelikami nie zmieści się dorosła osoba.
5,0
Wyciszenie
Duże zaskoczenie. W jeździe miejskiej jest bardzo cicho. Do 100km/h bardzo dobrze, do 140km/h przyzwoicie. Jest ciszej, niż w Tusconie, czy Sportage.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mogę ocenić nic poza spalaniem, które nie jest najniższe, ale też bez przesady - to duże i wysokie auto na dużych kołach, musi palić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja bazowa jest atrakcyjna cenowo, ale full opcja z 4x4 nie jest już taka tania (ok. 200k w 2024). Czy to dużo za pojemnego SUVa, jak na dzisiejsze poinflacyjne ceny? Gdyby zamiast SY na masce był VW to pewnie powiedzielibyśmy że nawet tanio. Marka niepopularna, przez co odbiór ceny jest inny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ocenię. Nie zespuł się przez test 300km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw. brak usterek na dystansie 300km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 GDi Turbo 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Torres SUV