Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Tivoli Crossover

pozyTivo, 4 lata temu
Silnik 1.6 128KM 94kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ssangyong Tivoli Crossover 1.6 128KM 94kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Wygodny, wielkość w sam raz (identyczna z Audi x2:) do miasta (parę razy tylko dzięki tym gabarytom mogłem się zmieścić przy parkowaniu w Wwie) i na wyjazdy wakacyjne 2-3 osób, lepiej zrobiony i wyciszony niż auta miejskie (zwłaszcza zawieszenie), silnik wystarczający
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossący - daje frajdę na wysokich obrotach już od 20km/h, automatyczna skrzynia b. sprawnie redukuje przy prędkościach szosowych
5,0
Skrzynia biegów
Automat - wielka wygoda. W jeździe miejskiej nie przekracza 3 tys obr. Jeśli chcę ostrzej, wrzucam na manual i wchodzę na 4 - 5 tys.
5,0
Układ jezdny
Inni już go chwalili za stabilność, dobre wybierania nierówności. Ja chwalę za dobre wygłuszenie - to dla mnie cecha wyższej jakości, rzadka niestety u wielu konkurentów
5,0
Karoseria
W sensie sylwetka - oryginalna, mnie się b. podoba. W sensie blacha - OK, nieźle wygłuszona, co słychać np. przy zamykaniu bagażnika czy drzwi. Lakier na razie OK
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra + kamera cofania + czujniki przód - tył. Problem jak zwykle z przednimi słupkami przy skrętach - w każdym samochodzie to miałem - trzeba o tym pamiętać. Światła dzienne LED-y charakterystyczne, fajne, ostre; światla mijania (halogeny) przeciętne, w razie czego przy skręcaniu doświetlam sobie przeciwmgłowymi
5,0
Ergonomia
Dostępność pokręteł i włączników OK, regulacja audio i tempomat z kierownicy, regulacja i ogrz. lusterek, czujnik zmierzchu - super, czujnik deszczu OK. Nawigacja Tom Tom taka sobie w porównaniu ze smartfonem, ale służy mi głównie poza miastem, gdzie nieistotne są info o korkach, Bluetooth łączy się ładnie. Gniazdo USB pod ręką, ale przez to łatwo zawadzić o pendrive - mogłoby być głębiej. I jedna ciekawostka/błąd ergonomiczny: przyciski volume umieszczone prawie na kole kierownicy, co powoduje, że już parę razy niechcący kciukiem lewej ręki ściszyłem audio - co bywa denerwujące:) Fotele rzeczywiście świetne, podłokietnik wyjątkowo wygodny (nie za niski i nie za krótki, co w SUV-ie ma sens, bo się siedzi wyżej i bardziej wyprostowanym - większość podłokietników jest za bardzo do tyłu, tylko do pozycji półleżącej). I coś, co jest chyba wyjątkowe w Tivoli - duży, prostokątny podłokietnik na drzwiach, co również dla pasażera jest użyteczne w trasie: może się wspierać na dwóch rękach i odciążać kręgosłup. Dlatego nie zamienię Tivoli na inny, bo po prostu jest unikatem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4+ Klima manualna - taką wolę, bo nad nią panuję. Na niskich obrotach OK, przy wyższych - słychać czasami terkotanie. Niesłyszalny nawiew na szybę, a z takim ustawieniem najczęściej jeżdżę. Przy parowaniu szyb wystarczy paręnaście sekund klimy i po problemie. Ogrzewanie nie jest b. wydajne, trzeba chwilę poczekać i ew. przejść na obieg zamknięty. 2 litrowy diesel w poprzednim samochodzie szybciej nagrzewał. Ale mamy globalne ocieplenie, więc bez przesady
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
4,0
Wyciszenie
Daję 4+ za dobre wyciszenie ogólne, zarówno silnika, jak i zawieszenia i tyłu. To dla mnie b. ważne, bo w jeździe miejskiej, z mniejszymi prędkościami, głośny szum z tyłu jest dla mnie denerwujący i odbiera przyjemność ze spokojnej jazdy (takiego rekreacyjnego "toczenia się"). Tutaj Tivoli znowu jest wyjątkiem na rynku, jeśli porównam samochody z tej półki np. ceeda, sportage, corollę, i30, megane, Sx4 itp. - ze wszystkich rezygnowałem właśnie z powodu hałasu, który uważam za wielkie niechlujstwo producentów
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chyba jednak niezbyt tanie przeglądy, ale za to w cenie miałem LPG - z każdym kilometrem "zarabiam" :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Z moich ocen powyżej wynika, że za cenę, którą zapłaciłem (z rabatem) nie znalazłbym równie dopracowanego i pasującego mi samochodu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki instalacji LPG - usuwane na gwarancji (głównie oprogramowanie). poza tym OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Tivoli Crossover