Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Tivoli Crossover Grand

Piotr, 24 dni temu
Silnik 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Tivoli Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika
Inne : Świetnie działa instalacja LPG
Zawieszenie : Zawieszenie o lekko sportowym zestrojeniu.
5,0
Całokształt
Fajne auto z możliwością zamontowania dedykowanego LPG bez utraty 5 lat gwarancji. Ma swoje drobne wady, jednak uwzględniając cenę i to co w zamian dostajemy to kupiłbym jeszcze raz. W podstawie jest mocny silnik 4 cylindrowy (to nie jest oczywiste w dobie elektryków). Auto fajnie wyposażone, przestronne i wygodne nawet na długie trasy. Samochód do normalnej jazdy do 140km/h (do szybszej jazdy zniechęca też spalanie powyżej 10 litrów), z możliwością zjechania w prosty teren. Trafiłem na tę koreańską markę przypadkiem i się przekonałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy, dynamiczny i elastyczny. Spokojnie można jechać nawet poniżej 1500 obrotów, a po przekroczeniu 2000 obrotów czuć moc. To nie jest super nowoczesna konstrukcja. Liczę jednak, że będzie trwały - to się okaże z czasem. Jedyny minus to spalanie. Problem można rozwiązać montując w salonie LPG (nie tracimy wtedy gwarancji na auto, a dostajemy też 5-letnią gwarancję na instalacje LPG). LPG chodzi jak marzenie. Żadnych problemów, czy spadków mocy. Tylko po wskaźnikach poznaję, kiedy jadę na LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Generalnie skrzynia jest ok. Na samym początku użytkowania można zauważyć 2 małe minusy, które łatwo wyeliminować dostosowując swoje zachowanie. Po przejechaniu kilku tras przestały mi one całkowicie przeszkadzać (zniknęły). Może to też kwestia tego, że nowe części muszą się wyrobić (to moje pierwsze nowe auto). 1. Sprzęgło łapie bardzo nisko. Na samym początku zrobiłem kilka kangurków ruszając z jedynki. 2. Pierwszy bieg blisko trzeciego i trzeba trochę uważać, aby ruszając nie wbić przez pomyłkę trójki (odwrotna pomyłka się nie zdarza).
4,0
Układ jezdny
Oceniam na 4+/5-. W mieście super. Wspomaganie sprawia, że manewruje się bardzo łatwo. Na autostradzie (zwłaszcza powyżej 140 km/h) jednak nieco lepiej jeździło mi się mondeo. Zwłaszcza na początku układ kierowniczy był dla nie zbyt czuły. Teraz już przywykłem. System start i stop nie zawsze reaguje wystarczająco szybko. Ja ten system programowo od razu wyłączam 1 przyciskiem (aby miał sens ekonomiczny i ekologiczny to każde wyłączenie silnika powinno być co najmniej na 30 sekund), więc nie stanowi to dla mnie problemu.
5,0
Karoseria
Producent chwali się użyciem wzmocnionej stali do produkcji. Ma być zabezpieczone antykorozyjnie. Na razie wszystko ok i bez problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra z przodu i z boku. Duże lusterka. Może zbyt mała szyba z tyłu, ale dobra kamera cofania rozwiązuje wszelkie problemy.
5,0
Ergonomia
Tu jest bardzo dobrze. Siedzi się wysoko i wygodnie. Nawet długa trasa nie jest straszna. Wygodniej jak w mondeo, którym jeździłem poprzednio. Systemy wspomagania utrzymania toru jazdy są męczące, często coś piszczy i coś sygnalizuje. Na szczęcie 1 przyciskiem można to wyłączyć. Bez tego jeździ się dużo fajniej. Fajnie działa Androidauto - tylko trzeba mieć dobry kabel USB.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi mocno. Nie ma nawiewów z tyłu auta, jednak przód jest tak wydajny, że pierwszy raz przy ustawieniu klimatyzacji na 23*C dzieciom z tyłu było latem zbyt chłodno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo dla wszystkich, nawet wysokich pasażerów. Bagażnik w tej wersji też już przyzwoity i można się całą rodziną spakować na wakacje.
5,0
Wyciszenie
W normalnej jeździe jest bardzo dobrze. Silnika prawie w ogóle nie słychać. Słychać tylko lekki szum opon powietrza. Głośno robi się po przekroczeniu 140 km/h. Głośno było też jak jechałem podczas oberwania chmury - ale nie wiem czy byłoby lepiej w innym aucie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minus duże spalanie, które można obłaskawić montażem instalacji LPG. Co do reszty ciężko powiedzieć. To nowe auto i nic się nie psuje (oby tak dalej) . Przeglądy gwarancyjne dość drogie, ale wynegocjowałem bardzo dużą zniżkę. Co do części zamiennych to pojawią się już zamienniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu ta relacja jest bardzo dobra (oczywiście jak na dzisiejsze realia cenowe). Przed zakupem myślałem o używanym, ale ceny za 8-10 letnie auta ze sporym przebiegiem i ryzykiem awaryjności była na tyle wysoka, że wolałem dołożyć nieco więcej i kupić nowe z salonu. Z nowych rozważałem Dustera, ale tam są małe tzw. ekologiczne silniki. Testowałem też 2 chińskie auta. Niby wszystko było ok, ale we wszystkim nieco ustępowały Tivoli, a ich cena była porównywalna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek - w sumie to jeszcze nowe auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-Gdi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ssangyong Tivoli

Liczba wpisów: 7

Ssangyong Tivoli – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ssangyong Tivoli Crossover Grand