Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Tivoli Crossover Grand

SSY, ponad rok temu
Silnik 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Tivoli Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Auto bardzo przestronne, ogromny bagażnik to był jeden z głównych powodów wyboru Tivoli Grand. Nie znalazłem innego crossovera z tak wielkim bagażnikiem i przestrzenią w środku. Do tego bardzo, naprawdę bardzo dobra jakość wykonania. Owszem, większość to plastiki, ale są świetnie spasowane i dopracowane. Nic nie puka, nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi. Ssangyong zrobił świetną robotę! Mam środkową wersję wyposażenia Quartz i nie mogę narzekać na jego poziom. Irytują jednak drobiazgi - np. elektrycznie zamykane szyby, gdzie pojedynczym kliknięciem da się zamknąć jedynie szybę kierowcy. Inna wkurzająca sprawa - to lusterka, które nie są składane elektrycznie. Kolejna - brak powiadomienia o otwartych szybach. Poprzednie auta - Hyundai I30 i Seat Ibiza alarmowały o tym - tutaj cisza. Już kilka razy zdarzyło mi się zostawić auto na parkingu z otwartą szybą z tyłu. Na plus silnik - bardzo żwawy, dynamiczny, świetnie przyśpieszający. Jeździłem i manualem i automatem - wybrałem automat, bo akurat taki się trafił :) Ale jedna i druga skrzynia pracują w moim odczuciu bardzo dobrze, w manualu nic nie haczyło, nic nie zgrzytało. Automat bardzo płynnie reaguje na operowanie gazem, redukując lub podnosząc biegi. Wkurzający jest tylko system start-stop, który w automacie działa z 1-2 sekundowym opóźnieniem - więc jeżeli chcę szybko włączyć się do ruchu, to muszę za każdym razem pamiętać o jego wyłączeniu. Spalanie mogłoby być lepsze, ale mogło być też gorzej - 10-10,5 w mieście (w korkach 12 l). Na trasie 7 l. Przy 140 km/h - 8,5-9. Trochę to denerwujące, ale duża bryła auta i automat robią swoje. Ostatnia rzecz, która nie oszukujmy się, że też wpływa na naszą ocenę samochodu - frajda z codziennego użytkowania. Tu 10/10 - Po roku dalej cieszę się na myśl o tym, że będę miał okazję pojechać moim Ssangiem w jakąś trasę :) Plus wyjątkowość na drodze i zaintrygowane spojrzenia mijających kierowców i przechodniów - gwarantowane!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo żwawy, dynamiczny, elastyczny, bez większej turbodziury. Ochoczo reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu! Tylko to spalanie...:/
5,0
Skrzynia biegów
6-stopniowy AISIN pracuje świetnie - bardzo dobrze wybiera biegi. W trybie "Normal" nieco zbyt szybko wrzuca 2 i 3 bieg - przy około 1700-1900 obrotów, ale rozumiem takie zaprogramowanie, by spełniać normy Euro 6. W trybie "Sport" za to potrafi pociągnąć obroty wyżej i daje dużo frajdy z jazdy. Jeszcze jest tryb "Winter", gdy rusza z "dwójki" - z tego na razie najmniej korzystam :) Ogólnie bardzo płynnie, cicho pracująca skrzynia.
3,0
Układ jezdny
Trochę gumowaty - czuć przechyły w zakrętach - nie ma mowy nawet np. o dynamicznym włączeniu się do ruchu i skręcie na skrzyżowaniu.
5,0
Karoseria
Bardzo ładnie narysowane linie nadwozie. Śliczne przetłoczenia. Wbrew wielu krytycznym opiniom - tył uważam za zaprojektowany świetnie. Do tego w lakierze granatowy metalik + srebrne relingi i chromowane wstawki - wygląda naprawdę elegancko. Jakość lakieru też ok!
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna do przodu, bardzo dobra na boki, gorsza do tyłu, ale jest kamera i czujniki
4,0
Ergonomia
Łatwy w obsłudze, fajnie umieszczony panel multimedialny. Przejrzysty komputer pokładowy. Wygodnie sterowana klimatyzacja. Irytuje tylko brak informacji o aktualnym spalaniu (jak w autach grupy VAG), jak również o spalaniu na danym odcinku. Jest jedynie średnia ogólna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu ambiwalentnie - przednia szyba w deszczu szybko się zaparowuje, ale też nawiew na nią jest mocny, więc potrafi bardzo szybko odparować :) Ogrzewanie tylnej szyby robi robotę szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom przestrzeni w każdej strefie auta. Duża ilość schowków. Cupholdery mogłyby być nieco większe. Duży, przestronny i wygodny podłokietnik.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę zaskakująco dobre - zważywszy na wysokość i bryłę auta. Do 120-130 km/h jest bardzo cicho. Potem normalnie, tak jak w kompaktowych autach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko koszt benzyny :) Duże koszty przeglądów - drugi przegląd kosztował mnie 1800 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie (90 tys. za demo z 2022 roku) nie ma drugiego tak przestronnego wygodnego i dynamicznego auta. Automatyczna skrzynia i 163 KM dają frajdę z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po niecałym roku spaliła się żarówka LED w tylnym reflektorze - wymagana była wymiana całej lampy, bo nie dało się do niej dostać...Na szczęście na gwarancji. Ale strach pomyśleć, co będzie za 4 lata (po upływie gwarancji)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-Gdi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Tivoli Crossover Grand