Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Rexton IV SUV

ARO, 6 lat temu
Silnik 2.0 Benzyna 225KM 165kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Rexton IV SUV 2.0 Benzyna 225KM 165kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo dobry stosunek jakosci do ceny. Bogate wykończenie wnetrza nawet w podsatawowj konfiguracj.
Karoseria : Duże komfortowe wnętrze i ponadprzeiętnie pojemny bagażnik.
Przeniesienie napędu : Dobre własności terenowe w tym reduktor.
5,0
Całokształt
Wygodny, pojemny i solidny samochód ze sporymi możliwościami terenowymi za sensowne pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy turbodoładowany, charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, Pracuje cicho, a jednocześnie nad wyraz dobrze jak na pojemność 2 l napędza ten ważący ponad 2 tony duży samochód. W połączeniu ze skrzynią automatyczna 6 biegową w normalnej jeździe pracuje w zakresie obrotów 1600 - 2200 obr /min co sprawia że w kabinie jest cicho. Przyspieszanie do 100 km/h bez problemów , natomiast powyżej 100 przydało by się więcej mocy. Ogólna ocena - jest całkiem dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automatyczna 6 biegowa kalsyczna hydrauliczna AISIN. Pasuje do tego auta , nie jest bardzo szybka ale sprawnie i gładko zmienia biegi zarówno w górę jak i w dół . Ma też trzy tryby pracy przełączalne elektronicznie przez kierowcę : ECO - do podstawowego użytku , POWER zmienia biegi przy wyższych obrotach , co sprawia że auto jest bardziej dynamiczne. Jest też tryb W ( WINTER) do jazdy po śliskiej nawierzchni .
4,0
Układ jezdny
Dobry i komfortowy do jazdy po dobrych asfaltowych drogach (znam auta które w tym zakresie są zdecydowanie lepsze). Natomiast swoje możliwości układ jezdny pokazuje na drogach o gorszej czy wręcz złej nawierzchni. Zawieszenie jest stosunkowo twardo zestrojone, dobrze sprawuje się na nierównościach, w połączeniu z wysokim prześwitem (ponad 220 mm) tam gdzie sedanem musiałem zwolnic do 20 km/h Rextonem bez obawy jadę 50 km/h . Auto z napędem 4x4 - PART TIME , i z reduktorem. Konstrukcja podwozia na solidnej ramie, tak jak coraz żadziej dziś spotykane auta typowo terenowe, co daje spore mozliwiści jazdy w terenie. W wersji bezynowej istnieje możliwośc holowania przyczepy hamowanej o masie do 2 300 kg.
5,0
Karoseria
Duże wymiary zewnętrzne i duży rozstaw osi przekłada się na dużą ilość miejsca w kabinie , zarówno na przednich siedzeniach jak na tylnych. Za kierowcą o wzroście 195 cm komfortowo usiądzie dryga osoba o tym samym wzroście. Do tego bagażnik o pojemości do rolety około 650 l a do sufitu ponad 1 000 l ( oczywiście przy możliwości jazdy w 5 osób). Seryjnie montowane relingi dachowe dają możliwość przewiezienia na bagażniku dachowym ładunku do 100 kg. To wszystko razem powoduje że jest to komfortowe auto dla długich podróży z ponadprzeciętną ilością bagażu.
Komfort
5,0
Widoczność
To jeden z większych plusów tego auta. Siedzimy wysoko , widzimy więcej niż inni w samochodach osobowych. Do tyłu tez jest dobrze , duże wręcz wielkie lusterka wsteczne, seryjnie montowana kamera wsteczna daje poczucie bezpieczeństwa zarówno w trasie jak i w trakcie parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebuje kierowca i pasażer jest na właściwym miejscu. Liczne schowki w tym jeden zamykany na klucz, zarówno w kabinie jak i w bagażniku, w kieszeniach drzwi przednich schowki na butelkę wody 1,5 l i jeszcze 0,5 L w tylnych drzwiach schowek na butelkę wody 1 l. Czytelne analogowe zegary, wygodna obsługa stacji multimedialnej , czuły dotyk ekranu nawigacji . Dwa gniazda 12 V w kabinie i jedno w bagażniku , dwa gniazda USB do ładowania telefonów i połączenia ze stacją multimedialną , gniazdo 220 V , 150 W dla tylnego rzędu siedzeń. Wiele systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy już w najniższej wersji wyposażenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna wentylacja i klimatyzacja. Baez problemów dawała radę przy jeździe na odcinku 400 km w 5 osób przy temperaturze zewnętrznej 32 st. Dodam, że auto ma kolor czarny co też zwiększa ilość potrzebnego chłodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo komfortowa zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów. Wygodne i "obfite" fotele, dobre na długie trasy. Regulowane pochylenie tylnej kanapy umożliwia wygodną drzemkę . Bardzo niski tylny tunel , dość miejsca dla 3 pasażera na tylnym siedzeniu.
5,0
Wyciszenie
Z silnikiem benzynowym w kabinie jest cicho, dopiero powyżej 130 km/h zaczyna słychać szum owiewającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nowy , ma gwarancję Dealera na 5 lat do 150 tyś km oraz assistans na całą Europę. Zatem do końca gwarancji nie spodziewam się innych kosztów niż paliwo i przeglądy oraz części takie jak klocki hamulcowe i tarcze. Ponieważ nie jest to auto marki premium to koszty serwisu są umiarkowane. Pewnym problemem może być utrata wartości samochodu gdyż procentowo marka Ssangyong traci więcej niż bardziej rozpoznawalne w Polsce marki. Natomiast jeśli porównamy wartości bezwzględne (utrata wartości wyrażona w złotówkach) to wygląda to dokładnie odwrotnie bo cena wyjściowa tego auta jest wyraźnie niższa niż konkurentów o porównywalnych gabarytach i możliwościach terenowych (np. Jeep Gran Cherokee). Importer intensywnie pracuje nad możliwością instalacji LPG do tego auta, przy zachowaniu gwarancji, co da możliwość znacznych oszczędności na paliwie.
5,0
Stosunek jakość/cena
To jest chyba najważniejszy z punktów oceny tego samochodu. Za cenę 124 tyś zł ( brutto , po rabatach ) można mieć duże , solidne auto ze sporymi możliwościami terenowymi z gwarancja na 5 lat. Oceny wszystkich pozostałych punktów proszę czytać przy uwzględnieniu relacji jakość / cena . W porównaniu odnosiłem się nowych aut do z roku 2018 jakie mogłem kupić w cenie do 130 tyś zł to jest: Mistubischi Outlander, Skoada Kodiak, Honda CRV, Toyota RAV 4, KIA Sportage, Hyundai Tusson.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Benzyna 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Rexton IV SUV