Dobre auto za pieniądze dość konkurencyjne. Niewiele aut może zaoferować tak dobre właściwości jezdne w terenie. Rexton to nie bulwarówka do pordrywania dziecząt (chociaż mało która sie za nm nie obejży :) Gdyby Ssangyong nie pokutował za na szczęście zakończony mezalians z Daewoo to Rextona można by nawet traktować jak auto reprezentacyjne. Wśród koreańskich terenówek jest bezkonkurencyjny. Przez 2 miesiące zrobiłem ponad 20000 km i samochód jeżdzi jak nowy (przypominam, że to auto służbowe więc nie ma najłatwiejszego życia). A że nie jest idealny... Cóż, dlatego ocena jest na 4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez uwag. W końcu to motor Mercedesa. Jak na auto terenowe super.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżdżę z automatem. Biegi są zmieniane bardzo płynnie, ale denerwuje dość późna reakcja na gaz. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Mam bezpośrednie porównanie z BMW 540. Pod tym względem Rexton wydaje się pozostawać dekadę wstecz.
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o właściwości terenowe to Rexton ociera się o ideał. Jeżdzi po polu, błocie, piachu i zawsze wykopuje się z opałów. Trzeba się tylko odpowiednio się obchodzić z sekwencją załączania napędów. Tak naprawdę wystarczy 5 min. na lekturę instrukcji obsługi. Na drodze generalnie też nie można narzekać, oczywiście, jeśli przyjmiemy do wiadomości, że to auto terenowe. Po załączeniu napędu 4x4 jest fajnie!
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - super! Do tyłu - beznadziejnie... Jeżdżę wersją Elite z przyciemnionymi szybami. O ile w nocy jest przyjemnie (nie rażą światła aut z tyłu) to podczas parkowania daje się we znaki brak czujników parkowania. Warto dopłacić i dokupić ten gadżet (najlepiej od razu z kamerą).
4,0
Ergonomia
Jedynym mankamentem jest nifortunnie umieszczony przycisk uruchamiający tylą wycieraczkę. Poza tym bez uwag. Bardzo sobie chwalę aż 3 gniazda zasilania 12V w bezpośrednim zasięgu. Przy korzystaniu z palmtopa, radia CB i np. ładowarki telefonu to bardzo wygodna cecha.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Temperatura ustawiona na wyświetlaczu ma się nijak do rzeczywistości. Denerwuje zimny nawiew z dysz umieszczonych bezpośrednio przed kierowcą i pasażerem. Problem znika, gdy ustawimy temperaturę "saunową", np. 30 st. :) Być może latem, przy ciągłej pracy sprężarki klimatyzacji problem zniknie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to przedłużany Lincoln, ale miejsca e Rextonie jest pod dostatkiem zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik to prawdziwe pole do popisu dla rodzin z dziećmi. Jest ogromny i mieści chyba wszystko!
4,0
Wyciszenie
Dopiero przy prędkościach powyżej 140 km/h robi się dość głośno. Jak na auto terenowe ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szybka trasa - 15l/100km; spokojna trasa - 9l/100km; miasto - 10 - 11l/100km.
Na autostradzie Rexton żłopie ponad 15l/100 km (przy prędkościach powyżej 150 km/h) - masa i opory powietrza robią swoje. Przy normalnej, spokojnej jeździe bez problemu mieszczę się w 10l/100km
Przeglądy? Naszczęścia Rexton to moje auto służbowe więc ten problem mnie nie dotyczy :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jet tani, ale biorąc pod uwagę znakomite właściwości terenowe, komfort i porównanie do renomowanej konkurencji, cena wydaje się dość atrakcyjna, Warto chyba zainteresować się autami rocznymi, dwuletnimi. Wtedy, po utracie wartości, Rexton stanie się wyjątkowo ciekawą propozycją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem tylko 2 żarówki za 1,50 zł szt.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie żadnych problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 Xdi 165KM 121kW
[l/100km]