Zanim kupiłem testowałem przez dobę Hiluxa, a potem Musso Grand. Nie patrząc na cenę wybrałem Ssangyonga bo jest poprostu lepszy. Toyota w zasadzie wygrywa prześwitem, ale przeciez Musso mozna podnieść. W autocentrum jest błąd, bo polift ma 202KM
Wrażenia
5,0
Silnik
Dźwięk silnika nie jest zbyt piękny, ale samochód jest tak dobrze wygłuszony (nawet wtryskiwacze są wygłuszone) że w środku tylko cicho mruczy.
Nie brakuje mu mocy i jest chyba lepiej dobrany do skrzyni bo jest wyraznie mocniejszy niż 2.8 w Hiluxie mimo że na papierze powinien być słabszy. Silnik jest jednym ze zdecydowanych atutów tego auta
3,0
Skrzynia biegów
Jak to Aisin. Jeżeli ruszysz z gazem w podłodze ze świateł to strasznie przeciągnie pierwszy bieg, czasami w trasie nie może się zdecydować na którym ma jechać biegu. Musiałem się do niej przyzwyczaić, ale nadal pracuje lepiej niż w Hiluxie
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Jak na pickupa to świetnie się prowadzi. Przyzwyczajenja wymaga uklad kierowniczy który czasami nie pozwala na gwałtowne manewry albo sprawia że wymagają one użycia siły
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń. Samochód ma ewidentnie solidny lakier. Podejżewam, że to dlatego że jest malowany poza Unią Europejską i fabryka nie musi spełniać norm ekologicznych, mam też Kia Proceed GT z 2022r i ona rysuje się od patrzenia. Ssangyonga siężko uszkodzić
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. O ile kanapa z tyłu jest wygodniejsza niż w konkurencji (nadal to kanapa pickupa ) to przednie fotelom czegoś brakuje. Żaluję, że nie wziąłem wentylowanych foteli, bo latem potrafią mi się spocić plecy
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jedynie czasami kręcąc kierownicą na mydelko potrafę zahaczyć przełącznik menu na kierownicy, ale to żaden problem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby wszystki jest ok, samochód bardzo dobrze się wentyluje, ale zimą w trybie auto grzeje mocniej na nogi niż na górę. Dużym plusem jest to, że latem ustawiłem 23 stopnie, teraz mamy grudnień i nadal nic nie zmieniam a w aucie jest odpowiednia temperatura
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu
5,0
Wyciszenie
Jest to ogromnym plusem tego auta. Jest świetnie wyciszony (przesiadłem się z bmw e60)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się, że w trasie spali litr mniej, ale chyba nie jest zle. Delikatna zima, trasa 120km/h i od czasu do czasu mocniejsze depnięcie do 160-170km/h daje 8,6l/100km. Miasto 12 litrow przy normalnej, aczkolwiek lekko dynamicznej jezdzie
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma w tej cenie drugiego takiego auta. Niedawno ukradli mi samochód i zastanawiałem się czy gdyby ukradli Ssangyonga to czy kupiłbym ponownie. Zdecydowanie bym kupił
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Diesel 181KM 133kW
[l/100km]