Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Musso I Standard

ofiks@upcpoczta.pl, 15 lat temu
Silnik 2.9 TD 120KM 88kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Musso I Standard 2.9 TD 120KM 88kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nieoczekiwanie bardzo komfortowe.
4,0
Całokształt
Mam auto wyprodukowane w Korei. Auto wyposażone w w niezniszczalny silnik i przeniesienie napędu ( co prawda starszego typu)na licencji Mercedesa. W moim przypadku bardzo bogate wyposażenie oraz fabryczne zabezpieczenie antykradzieżowe. Spasowanie wnętrza bardzo dobre, nic nie skrzypi(mimo skóry) ani nie stuka. Wygląd karoserii nie za bardzo nowoczesny. Ja go widzę przeważnie od środka i nie mam zastrzeżeń.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik TDI 140 KM, uruchamianie i jazda rewelacyjnie, ocenę zmniejsza kultura pracy silnika, powyżej 2500 obr/min zaczyna nasilać się buczenie.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia sprawuje się bardzo dobrze, możliwość ustawienia od trybu spokojnego do sportowego. Nie bardzo rozumiem dlaczego samochód jest zakwalifikowany do dużych SUV-ów skoro ma napęd 4x4 reduktor oraz blokadę mostów.
4,0
Układ jezdny
Powiem jedno prowadzi się lepiej niż Toyota Camry, Wg mnie siła wspomagania w czasie szybkiej jazdy powinna być mniejsza
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko to i widoczność we wszystkich kierunkach jest dobra, parkowanie tyłem lepiej wykonać przy użyciu lusterek bocznych które są naprawdę duże.
4,0
Ergonomia
Dużo miejsca w środku przyciski i przełączniki w zasięgu ręki, rewelacją dla mnie są trzy tylne podłokietniki oraz niezależna regulacja pionowa każdej części oparcia tylnej kanapy. Fotel kierowcy regulowany w bardzo wielu płaszczyznach łącznie z podparciem lędźwiowym. (Auto wyposażone w skórzaną tapicerkę i to z dobrego materiału, z tyłu zagłówki typu dromader). W moim modelu uciążliwe jest rozkładanie tylnej kanapy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja bardzo sprawna. Zaskoczeniem dla mnie był fakt włączania się klimatyzacji przy ustawionym nawiewie na szybę. W zimie przy ustawieniu \"auto\" klimatyzacja działała łącznie z ogrzewaniem (raz leciało gorące powietrze raz zimne) może mam jakieś uszkodzenie. Część mechaników twierdzi, że jest to prawidłowo, gdyż powietrze z klimatyzacji usuwa parę wodną z szyb. Jak chcesz mieć gorąco nie używaj nawiewu tylko na przednia szybą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie mają dużo miejsca, fotele i kanapy wygodne. Przy maksymalny odsunięciu fotela kierowcy jest mi prawie wygodnie (mam 190cm wzrostu, dla wyższych miejsca na nogi nie będzie zbyt wiele.
3,0
Wyciszenie
Do szybkości 90-100 km/h wyciszenie dobre, można swobodnie po cichu rozmawiać (zaznaczam, że jest to diesel) później buczenie wzmaga się bardziej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mając automatyczną skrzynię biegów i klimatyzację zużycie paliwa w Warszawie (makabryczne korki)dochodzi do 12 litrów. Na trasie trzymając się przepisów ruchu drogowego 9 litrów. Nie jest to wg mnie zły wynik jak na auto które waży 2t. Dla porównania, wczoraj obejrzałem reklamę europejskiego samochodu rodzinnego z silnikiem diesel\'a 2.0 - zużycie paliwa poza miastem 6,7 litra, w warunkach ruchu miejskiego (chyba nie Warszawa) - około 10 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód terenowy znanej marki zapłacisz co najmniej 2 razy tyle niż za SsangYoung Musso. Czytałem opinie internautów: złom, nigdy więcej nie kupię, paskudny itp pochwały. Dochodzę do wniosku, że są to opinie osób, które albo nie były posiadaczami Musso albo kupili samochody w stanie kasacyjnym albo jak mój znajomy, który ciągał 4 tonową przyczepę a później narzekał iż uszkodził się tylny most
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uszkodzenie przycisku elektrycznego otwierania szyby pasażera
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nie musiałem dokonywać żadnych napraw. Jak dotąd jazda bezawaryjna.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Musso I Standard