Auto wygodne i funkcjonalne,naprawdę duży bagażnik, wysoka pozycja za kierownicą, małe spalanie i świetny automat, doskonałe wyciszenie oraz ładna sylwetka to tylko niektóre plusy tego samochodu. Negatywy to mało precyzyjny układ kierowniczy co można zniwelować odpowiednim doborem ogumienia oraz zawieszenie ramowe, które nigdy nie będzie tak komfortowe jak samonośne. Polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
jak to diesel, zimny trochę głośny ale jak na taką pojemność dobrze ciągnie
5,0
Skrzynia biegów
automat-identyczny jak w ML i Jeepie, właśnie wymieniałem olej w skrzyni po 60 000 km-info od mechanika od automatów
4,0
Układ jezdny
na ramie nie będzie cudów ale nie jest żle, jeżeli ktoś jeżdzi tylko po asfalcie to proponuję zmienić ogumienie z "balonowego" 225/75/16 na 235/65/17 co poprawi zdecydowanie trakcję oraz dobrać oponki typowo szosowe, Michelin Diamaris są idealne i znacznie poprawiają kierowalność
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutu
5,0
Ergonomia
wszysto na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla chłopa o wadze 100 kg i wzroście 190cm wystarczy
5,0
Wyciszenie
pierwszy komentarz mojej żony po jeżdzie Kyronem to -"cichutko" a wcześniej mieliśmy lagunę 1,9 dci z 2003 roku, która wydawałaby się cicha. Kyron jest znacznie lepiej wyciszony
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa -ok 9 l/100 km (automat), wymiana filtra powietrza, oleju i pyłkowego to koszt ok. 150zł (zamienniki). Najdroższy jest filtr paliwa-oryginał 700zł, prawdopodobie filtr paliwa będzie pasował od Maana (200 zł)ale to sprawdzę przy następnej wymianie, filtr oleju w automacie łącznie z wyminą oleju -280zł. Podane ceny nie dotyczą servisu lecz zaufanego mechanika