Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando V SUV

SsY Korando, ponad rok temu
Silnik 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Korando V SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie samochód wykonany całkiem przyzwoicie, jeszcze mało znany na naszym rynku. Bardzo dobre spasowanie elementów wew kabiny. Dobre wyposażenie wersji Quartz, oświetlenie nastrojowe robi robotę
Wrażenia
4,0
Silnik
Spalanie na poziomie 8-9L. Mogłoby być lepiej. SsY waży ponad 1500kg i alternatywą tutaj może być założenie instalacji gazowej, lecz z dotryskiem paliwa idzie 2l benzyny na 100km (info od gazownika). Po przeliczeniu kosztów zdecydowałem się jednak nie zakładać gazu. Za krótkie odcinki do przejazdu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automat, bez problemów, nie szarpie i dobrze zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Jak na razie Ok. Dobry skręt. Zawieszenie nie za miękkie i nie za twarde - wielowahaczowe neutralne. Przy zakupie warto przejechać się po dziurawej drodze i samemu ocenić.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń, na plus to fakt, że wszystkie drzwi lekko się domykają co mi się podoba i nie słychać pustki wew. Na minus maska silnika, tutaj producent mógłby się pochylić nad lepszymi zaczepami (przy wymijaniu i dużym podmuchu wiatru np z ciężarówki można zauważyć lekkie ruchy maski).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, bardzo dobra widoczność z każdej strony
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski znajdują się tam gdzie powinny. Zegary elektroniczne czytelne z polskim menu. Auto wyszukiwanie i auto zapis stacji radiowych. Oświetlenie nastrojowe robi robotę - świetny gadżet. Spory schowek. Szyby kierowcy i pasażera otwierane jednym naciśnięciem, dla tylnich szyb brak tej opcji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko Ok. Zimą grzeje, latem chłodzi ;) zarówno kierownica jak i fotele szybko się nagrzewają. Szyby odparowują się prawidłowo. Brak nawiewu na drugi rząd siedzeń. Jeden przycisk na grzanie lusterek i tylnej szyby. Plus za pokrętła a nie panel dotykowy do tej operacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodna pozycja za kierownicą, dużo miejsca dla pasażerów. Dla rodziny czteroosobowej jest w sam raz. Sporo miejsca nad głową. Plus za regulacje tylnich oparć, mały minus za brak regulacji odcinka lędźwiowego kierowcy. Fotele wygodne i nie męczą nawet w długiej podróży
5,0
Wyciszenie
Przy prędkości autostradowych czy też ekspresowych słychać tylko opony. Wyciszenie jest na przyzwoitym poziomie. Szum z szyby czołowej czy też lusterek jest na dobrym poziome, nie męczy uszu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak zawsze, mogłoby być taniej. Serwis cenowy podobny jak u Skody czy Suzuki. Przegląd co 15tys lub raz w roku. Producent wspomina także, że po 2tyś km rekomendowana jest wymiana oleju i filtra (docieranie nowego silnika)
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że samochód jest dość dobrze wykonany, jeździ się całkiem przyjemnie z prawidłową pozycją za kierownicą. W tej cenie i z tak dobrze wyposażonym samochodem trudno znaleść jako coś nowego na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez przygód jak na razie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-Gdi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando V SUV