Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando V SUV

Grzegorz, ponad rok temu
Silnik 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ssangyong Korando V SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca, komfort i jakość wykonania
5,0
Całokształt
Auto kupione przez przypadek, zauważone podczas wizyty w serwisie z innym samochodem. Gdyby nie to, to pewnie nigdy bym go nie wziął pod uwagę. Wygląd wiadomo kwestia gustu ale trzeba przyznać że jest naprawdę udany, dla mnie ładne, od przodu taki trochę koreański Tiguan. W środku materiały w większości twarde ale polecam wersję z pół "skórą" które dodają trochę wrażenia luksusu. Jakościowo środek jak w Toyotach, nie ma się czego wstydzić wszystko dobrze dopasowane nic nie trzeszczy. Nieporównywalnie lepiej niż w fiacie czy Dacii. Trochę krótki bagażnik ale nadrabia miejscem w środku, szczególnie z tyłu. Ilość miejsca w środku jest większa niż sedanach klasy D, do tego pochylane oparcia, komfort jazdy jest bardzo bardzo wysoki. Ogólnie dla mnie duże pozytywne zaskoczenie. Auto tańsze od konkurencji w podobnym wyposażeniu o przynajmniej 20-30tys, a w niczym nie ustępuje, w niektórych aspektach nawet lepsze. W porównaniu do korando komfort podróży w Hondzie Civic ufo to jak w wozie drabiniastym. Opinie zaktualizuje po przejechaniu tych kilkudziesięciu tys km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny, wrażenie jakby nie był jeszcze zduszony ekonormami. Charakterystyka jak diesla, ciągnie mocno praktycznie od samego dołu, Na razie na dotarciu średnie spalanie 9.5 z czego jazda to codzienne odcinki 3km, i kilka tras autostradowych ale lewym pasem bez zamulania, więc jest nieźle myślę że po pierwszej wymianie oleju spalanie spadnie
5,0
Skrzynia biegów
Mam manuala, daje większe możliwości jeśli chodzi o wpływ na spalanie, czy jazdę na śliskim. Porównanie mam do mojej wcześniejszej hondy Civic ufo i mazdy 3, skrzynia w niczym nie ustępuje. Biegi precyzyjne nic nie haczy, bez zastrzeżeń. Długie przełożenia: na 6 biegu przy 140km/h 2500obrotów.
5,0
Układ jezdny
W zakrętach nie tak przyczepne jak mazda, ale daje radę, wkoncu to wysokie pudełkowate auto. Nie buja nie wiadomo jak, da się wyczuć
4,0
Karoseria
Lakier czarny rysuje się od patrzenia, jak w każdym nowszym aucie. Blachy grube, spawy równe i solidne, jak będzie z korozją czas pokaże wkońcu to nowe auto
Komfort
5,0
Widoczność
Auto pudełkowate, duże okna, kamera cofania, jest w środku jasno, super dla osób z chorobą lokomocyjną, jest dobrze
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, baz zastrzeżeń może poza tym że odwrotnie działają przyciski od radia i klimy, góra dół. Kwestia przyzwyczajenia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie chłodzi i grzeje, zobaczymy jak będzie w zimie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest ogrom w stosunku do gabarytów, polecam sprawdzić
5,0
Wyciszenie
Mocna strona auta, w Hondzie czułem się jak na lotnisku powyżej 100km/h , tutaj przyjemna cisza, silnika nie słychać w ogóle
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzednie auta paliły mniej, ale nie drastycznie a były słabsze i mniejsze, na razie auto nowe, być może spalanie spadnie jeszcze trochę. Ceny w ASO porównywalne, czas pokaże. Jak będzie bardzo źle to zdecyduje się na dedykowane LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość na poziomie toyoty czy kia a cena niższa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto 5lat gwarancji, mam nadzieję że nie będzie potrzebna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-Gdi 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando V SUV