Silnik
: Przy sporej masie działa cicho w wystarczająco dynamicznie a jednocześnie nie jest paliwożerny.
5,0
Całokształt
Samochód użytkuje od grudnia 2019 jeżdżąc głównie na styku wieś-miasto. Samochód jest przyjazny dla portfela bo średnio pali około 7 litrów na 100 km. Przy spokojnej , płynnej jeździe da się nawet zejść poniżej 6 l/100 km. Jedyny malutki minus jak do tej pory stanowią siedzenia. Mogły by być trochę bardziej miękkie i sprężyste. Ale to może być dyskusyjne bo są zwolennicy twardych siedzeń . W samochodzie jest przestronie i cicho więc i dłuższy przejazd nie męczy a w bagażniku sporo się mieści. Materiały są niezłej jakości . Nie jest to klasa premium ale jest prosto ,przejrzyście i nic nie trzeszczy. Samochód ma wystarczający zapas mocy by swobodnie się poruszać w każdych warunkach. Auto nastraja raczej do spokojnej jazdy ( zwłaszcza w zakrętach ) choć na autostradzie bez problemu rozpędza i nie ma żadnego problemu z wyprzedzaniem. Do jazdy można użyć dwóch nastaw: Normal i Sport. Różnią się nieznacznie . W trybie Sport skrzynia reaguje odrobine szybciej i układ kierowniczy działa z większym oporem niż w trybie Normal , gdzie tego oporu prawie nie ma. Prawdopodobnie tryb Normal został wprowadzony by spełnić wymogi odnośnie spalania. Z moich obserwacji różnica w spalaniu to ok 0.4 l / 100km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho i płynnie. Nigdy nie zabrakło mocy nawet na autostradzie przy wyprzedzaniu ze sporym bagażem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo precyzyjna choć drugi bieg "wchodzi" z minimalnym oporem (inaczej jak pozostałe).
5,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności ,choć jest dość sprężysty.
5,0
Karoseria
Drzwi zachodzą na próg wie nie brudzi się ubrania. Dobry dostęp do sporego bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka boczne. Wystarczająca widoczność do tyłu jak na ten typ samochodu. Wysoka pozycja za kierownicą . Duża szyba przednia.
5,0
Ergonomia
Duży plus za to ,że większość funkcji można obsłużyć z kierownicy lub za pomocą pokręteł i przycisków na pulpicie bez potrzeby "macania" wyświetlacza. Jest miejsce na schowanie rolety bagażnika. Bagażnik dwupoziomowy który można podzielić na dwie części za pomocą dzielonej podłogo. Są uchwyty do zamocowania siatki na podłodze bagażnika i uchwyty do powieszenia siatek. Jest też lampka i gniazdo 12v.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się nagrzewa nawet przy bardzo niskich temperaturach. Szybko nagrzewają się siedzenia i ogrzewanie kierownicy. W lato klimatyzacja wydajnie chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla pasażerów i bagaży jest wystarczająca ilość. Nawet bardzo wysokie osoby mogą usiąść za sobą swobodnie. W drzwiach są miejsca na duże i mniejsze butelki. Siedzenie tylnie jest dzielone ale nie ma rozkładanego podłokietnika . Można pochylić tylne siedzenia co może polepszyć komfort podróżowania. Wystarczająca ilość miejsca nad głowa w całym samochodzie.
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho . Nawet jadąc autostradą nie trzeba pogłaśniać radia .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 15 tyś. km. Co prawda producent wymaga aby pierwsza wymiana oleju odbyła się po 7500 km . Przegląd po 15tyś. km poniżej tysiąca złotych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przestronny samochód nieźle wykonany za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieznaczne stuki tylnego fotela (luz zaczepu) i łącznika stabilizatora. Na pierwszym przeglądzie usunięto problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
[l/100km]