Wygodne, duża przestrzeń wewnątrz, praktyczny, i dobrze przemyślany.
Jakość materiałów przeciętna, czasami tania, czasem premium, trochę misz-masz.
Samochód dobrze jeździ, nie psuje się, choć zaraz na początku DPF był wymieniony.
Silnik i skrzynia biegów nie są pozbawione błędów młodości :), w zasadzie działa ok, ale jest to słaba część konstrukcji.
Silnik głośny, kultura pracy niska, ale działa zawsze i wszędzie :), ma też kopa, sporo pali.
Skrzynia biegów starego typu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Uważam ze kultura pracy niska, dość głośny, ale nie bez przesady. Silnik konstrukcyjnie z poprzedniej dekady, jednak nie psuje się i działa niezawodnie. Spalanie powyżej 10 l (sporo).
2,0
Skrzynia biegów
Jeżdżę również DSG, dlatego skrzynia mnie wkurza :). Jest z poprzedniej epoki, nie jest dobrze zestrojona z innymi podzespołami. Funkcjonuje, nie jest zawodna, ale jak się orzesiadam do DSG to czuje bardzo różnice.
4,0
Układ jezdny
Dobrze reaguje, zaskakująco dóbrze trzyma się drogi. W porównaniu z Rextonem to cudo, w porównaniu koncernem VAG, jest podobnie. Tutaj jestem pozytywnie zaskoczony.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko, więc widać daleko. Tył jest ok, lusterka duże, nie mam się czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
Kokpit bez fajerwerków, ale to wielki plus, wszystko co trzeba jest. W. Miarę prosta obsługa, wszelkie niezbędne dobrodziejstwa techniki są. To co mi się nie podoba, to niezbyt intuicyjne radio, a właściwie jego zaawansowane funkcje. Reszta jest naprawdę ok, powyżej przeciętnej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jestem Amerykaninem, wiec doskonale nie używam :). Ponieważ jest to diesel, wiec się chwilę nagrzewa, ale podobnie do innych. Elektroniczna klimatyzacja działa dóbrze, wentylacja tez (wymieniam filtry). Jest wszystko ok. Rexton to był koszmar, tutaj zero problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla 4 osób. Jest wygodnie, kierowca ma sporo swobody. Lepszy niż konkurencja, sprawdzałem dokładnie zanim go kupiłem. Więcej niż lepiej.
3,0
Wyciszenie
Przy szybkiej jeździe na głośnomówiącym zestawie sobie nie pogadam swobodnie, ale jest OK. Nie jest źle jak niektórzy piszą. Diesel zawsze jest głośniejszy, ten nie jest rewelacyjnie wyciszony, ale przesadą byłoby stwierdzenie że jest głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak znalazłem normalny warsztat, to już ok. Części ściągają do 3 dni. Robocizna podobne koszty jak w przeciętnym ASO od popularnej marki. Spalanie wyższe niż zakładałem. Reszta jest super, bo się nie psuje, nawet oleju za dużo nie bierze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko było cokolwiek z takim wyposażeniem ii gwarancja kupić.Dlatego oceniam wysoko. Marka w Polsce niedoceniona, ale to mi nie przeszkadza, na pewno odbije się na cenie sprzedaży.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko było zdobyć gumkę/podstawkę pod napój jak mi odkurzacz wessał na stacji paliw :), ale się udo wreszcie tą część ściągnąć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie stało poza DPF po pierwszych 2 tyś, podobno był do wymiany, ale to na gwarancji. Jeżdżę samochodem, i czekam aż coś padnie, ale wszystko działa :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
[l/100km]