Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Korando II Standard

daniel911, 7 lat temu
Silnik 2.9 TD 120KM 88kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 374 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ssangyong Korando II Standard 2.9 TD 120KM 88kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : stary diesel który chodzi jak prawdziwy Diesel
4,0
Całokształt
najlepiej w tym aucie wychodzi stosunek-cena do jakości i kosztów utrzymania, jeśli chodzi o prawdziwe terenówki to jest bezkonkurencyjny
Wrażenia
4,0
Silnik
2,9 i jedynie 120koników, które wystarczają do normalnej jazdy,auto ma 17lat na liczniku jest 270tyś, (myślę że co najmniej drugie tyle), auto ciągle niezawodnie pracuje, trwały rozrząd, spalanie w normie, oczywiście wibracje na wolnych obrotach jak to w 5-cylindrowych starych dieslach,ale do tego auta to pasuje,żadnej zbędnej elektroniki, silnik na licencji Mercedesa(taki występował sprinterach i G-klasie), dźwięk na obrotach jest niezły jak na Diesla
2,0
Skrzynia biegów
sławne cięgna które się rozciągają,nieraz ponoć urywają, ogólnie skrzynia chodzi bardzo topornie, zwłaszcza 5tka choć choć nie wiem ile tak naprawdę przeszła i jak chodziła jako nowa, choć sama skrzynia wytrzymuje, do tego rewelacyjny reduktor zwalniający 2,5razy! ogólnie przełożenia też są krótkie przy 100 km/h mamy już 2,5tyś, rośnie spalanie i hałas, więc nie jest to auto do szybkiej jazdy autostradowej!
4,0
Układ jezdny
jak to w starej terenówce, na ramie, ze sztywnym tylnym mostem, małym rozstawm osi i w terenie jeśli się odrobinę podniesie, niewiele jest w stanie go zatrzymać, dużo zalezy oczywiście od opon i umiejętności, nieco za dużo wystający przód ogranicza kąt natarcia, za to z zapiętym napędem 4x4 auto dobrze skręca w terenie mimo oporów(brak mechanizmu różnicowego międzyosiowego), ogólnie auto jest zwrotne jak na tą szerokość
Komfort
4,0
Widoczność
jest klima, centralny z pilotem, radio, niezłe nagłośnienie, elektryczne szyby, regulowane oparcia kanapy, oczywiście trzeba pamiętac że to auto na ramie-terenówka- więc nie ma super kom
4,0
Ergonomia
jedynie fotele nie wracają do swojej pozycji po wejściu z tyłu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
super się nagrzewa jak na Diesla, klima też sprawna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tą długość
4,0
Wyciszenie
nawet na oponach AT jest znośnie do 70km/h potem nieco głośniej, powyżej 100 już dość głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trzeba być realistą, ale patrząc na masę, opony, tylny napęd, pojemność silnika i 5cylindrów to spalanie super można zejść nawet poniżej 8, więcej paliła mi 2-litrowa,słabsza Grand Vitara lżejsza o 400kg! choć tam nieco wtryskiwacze lały
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie nie ma leprzych terenówek, które jeszcze nadają się do jazdy na codzień
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie tylko żarówka, termostat, osłona przegubu, czujnik ABS
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narazie brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Korando II Standard