Korando II to na pewno niedoceniana konstrukcja.Z auta jestem zadowolony i nie zawiodło mnie ani razu.No i ten wygląd,w stylu retro.Dla mnie super.Szkoda że już ich nie produkują.To jeden z ostatnich pojazdów budowanych według starej szkoły.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic przy nim nie robiłem.Nie wiem co to serwis.Jedynie filtry,oleje i paliwo.Raz wymieniłem klocki.Odpala ładnie w największe mrozy.Nie ma w nim niepotrzebnych ''udoskonaleń'' typu np.filtry cząstek stałych,dwu masy,turbo jest ale proste(stała geometria) czyli trwałe i stosunkowo tanie w ewentualnej regeneracji.Nie ma nawet common rai,czyli odchodzi problem wiecznie zapychających się wtryskiwaczy.Silnik ładnie klekocze.Jak prawdziwy Mercedes ze starej szkoły.Jest też bardzo elastyczny i nie trzeba go wkręcać na obroty.Dzisiaj się już takich nie robi.Auto kupiłem używane i nie wiem czy przebieg jest oryginalny ale do 400 000 bez większego remontu powinien dociągnąć.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko.Pierwszy bieg jest bardzo krótki.Jest to rozwiązanie zamierzone bo dzięki temu pracuje on w roli w pewnym sensie dodatkowego reduktora.To przyda się podczas jazdy w terenie,czy ruszania z ciężką przyczepą.W mieście wymaga przyzwyczajenia.Wszystko jest kwestią wprawy.Złego słowa o skrzyni nie mogę powiedzieć.Chociaż może przydałby się szósty bieg?
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie i przewidywalnie.Daje poczucia że tak powiem zespolenia z kierowcą.Praca zawieszenia na nierównościach jest słyszalna w kabinie.Siła wspomagania jest w sam raz.Nie za mocno i nie za słabo.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra.Zarówno z przodu jak i na boki.Troszkę gorzej przy cofaniu(niewielka i wysoko umieszczona tylna szyba) .Ale to kwestia wprawy i wyczucia auta.Nie sądzę żeby była potrzeba montowania czegoś takiego jak czujniki cofania.Lusterka zapewniają bardzo dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu.Zajmowanie miejsca z tyłu wbrew pozorom jest bardzo łatwe.Pomaga w tym specjalny system powiedziałbym półautomatycznego składania i przesuwania przednich foteli.Wszystsko wykonuje się dosłownie jednym prostym ruchem.Bez zastosowania żadnej siły.Fajny patent.Wsiada się naprawdę łatwo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się szybko,z racji tego że wnętrze nie jest jakoś bardzo ogromne.Klimatyzacja jest wydajna i chłodzi skutecznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca nawet dla rosłych osobników.Z tyłu jest dobrze i wsiada się tam łatwo i w miarę wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre jak na auto terenowe.Silnik jest dobrze wyciszony.Ale nie nadmiernie.Tak w sam raz.Słychać pracujące zawieszenie na nierównościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic w nim nie wymieniałem.Oprócz płynów i klocków.Ceny części są w przystępnej cenie z tego co się zorientowałem.Trzeba zaakceptować spalanie na poziomie 10l.Ale jak na tą masę i te koła to jest wynik bardzo dobry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest bezkonkurencyjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 120KM 88kW
[l/100km]