Szukaj

Ocena kierowcy - Smart Fortwo II Coupe

kristatos, 14 lat temu
Silnik 1.0 mhd 71KM 52kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Smart Fortwo II Coupe 1.0 mhd 71KM 52kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,38
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wprost bajeczna łatwość parkowania, wciśnie się w każdą szczelinę.
3,0
Całokształt
Aby się nie rozczarować nie można traktować tego pojazdu jako samochód. To zabawka dla nastoletnich dzieci posiadających dość zasobnych rodziców lub (jak w moim przypadku) dla żon zakochanych w nich bez pamięci mężów, którzy przy spełnianiu zachcianek swych ukochanych zapomnieli co to rozsądek.
Wrażenia
3,0
Silnik
Krótko mówiąc silnik to rozczarowanie. Kultura pracy fatalna. Na niskich obrotach pierdzi, a mocy ma tyle co kosiarka, na średnich mocno drga i powoduje szarpnięcia przy dodawaniu gazu, a na wysokich wyje jak zarzynana świnia. Do tego osiągi raczej mierne, mimo stosunkowo niewielkiej masy samochodu. Silnik Toyoty Yaris o takiej samej pojemności zachowuje się o niebo lepiej. Zużycie paliwa to osobny rozdział, krótko - straszny pijak!
2,0
Skrzynia biegów
Tutaj inżynierowie się ośmieszyli, żeby nie powiedzieć - skompromitowali. Tak wolnej i niezdecydowanej skrzyni automatycznej jeszcze nie widziałem. Manewry wyprzedzania trzeba planować z dużym wyprzedzeniem, biorąc poprawkę na lenistwo skrzyni biegów. Przypomina to jazdę starymi dieslami bez turbodoładowania. Dodatkowo to właśnie ten element obarczam winą za bardzo wysokie zużycie paliwa. Opcja sekwencyjna niewiele tutaj pomaga, a nieergonomiczne usytuowanie lewarka zniechęca do jej używania, miałem wrażenie jakby lewarek się przede mną chował.
3,0
Układ jezdny
No cóż, praw fizyki nie da się oszukać i niewielki rozstaw osi zawsze będzie odgrywał pierwsze skrzypce. Niestety coś takiego jak pewne pokonywanie zakrętów nie istnieje. Do 80 km/h jest poprawnie, a powyżej auto myszkuje po drodze. Pokonywanie krótkich poprzecznych nierówności jest bardzo nieprzyjemne, autko podskakuje na byle nierównościach i nie tłumi ich wystarczająco. Bardzo niemiłym zaskoczeniem jest duża wrażliwość na podmuchy bocznego wiatru. UWAGA na silną nadsterowność!
Komfort
4,0
Widoczność
Dałbym ocenę najwyższą gdyby nie jeden problem. Chodzi o usytuowanie tylnego słupka, który w przypadku np. włączania się do ruchu pod kątem ostrym całkowicie ogranicza widoczność. W normalnym samochodzie z pomocą przychodzi boczna tylna szyba, a w Smarcie jest głowa pasażera na tle wielkiego tylnego słupka.
4,0
Ergonomia
Z nieergonomicznych rzeczy to: umiejscowienie i wysokość, a raczej niskość lewarka skrzyni biegów oraz umiejscowienie przycisków do szyb, których użycie powoduje konieczność wykrzywienia tułowia, bo ręki sobie przecież nikt nie skróci. Poza tym większych uchybień nie stwierdziłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj należą się same pochwały, zarówno chłodzenie, jak i grzanie działa bardzo sprawnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dla dwóch szczupłych osób lub jednego Amerykanina (pod warunkiem, że nie używa trybu sekwencyjnego bo lewarek będzie miał pod d...) Bagażnik nie istnieje.
3,0
Wyciszenie
Bardzo mocno słychać silnik i układ wydechowy, ale co się dziwić skoro od uszu kierowcy i pasażera dzieli go 50 cm.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To moje największe rozczarowanie, taki mikrus z mini silniczkiem, a pali tyle co mój Golf TSI, który ma 140 KM i bardzo dobre osiągi. Winna jest tu prawdopodobnie ślamazarna skrzynia biegów. Tryb ECO jest bardziej aby wkurzać kierowce niż oszczędzać, do tego po każdym zapaleniu silnika komputer go uparcie włącza, nawet po uprzednim wyłączeniu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze można kupić prawdziwy samochód ze znacznie lepszymi osiągami, znacznie wyższym komfortem, znacznie oszczędniejszy, znacznie wygodniejszy i znacznie bardziej praktyczny, ale... nie będzie tak wyglądał i nie będzie się nim tak łatwo parkować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd doskonale.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 mhd 71KM 52kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Smart Fortwo II Coupe