Silnik
: Prawdziwy twardziel i do tego kulturalny.
5,0
Całokształt
Bardzo sympatyczne, oryginalne autko dla ludzi, którzy chcieliby zerwać z monotonią życia codziennego i zainwestować w coś bardziej interesującego.
Praktycznie bez istotnych wad, z dużymi możliwościami. Bezpieczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
84 KM osiągane na benzynie z turbodoładowaniem i z pojemności 1000 ccm daje bardzo dobre przyspieszenie i powoduje, że podczas startu spod świateł, zaskoczone miny kierowców ruszających innymi, "właściwymi" samochodami, widzi się w lusterku wstecznym.
Poza tym wysoka kultura pracy silnika, jego bardzo przyjemne, choć głośne brzmienie również zasługuje na uznanie.
4,0
Skrzynia biegów
W rybie sekwencyjnym drażni nieco powolna zmiana biegów, do której trzeba się przyzwyczaić. Poza tym bez istotnych problemów. Przydatna jest opcja "kick down", która podczas hamowania, czy spadku obrotów silnika, sama redukuje biegi..
Trybu automatycznej zmiany biegów nie używam.
4,0
Układ jezdny
Czasami daje się odczuć brak wspomagania kierownicy, ale generalnie nie ma się do czego przyczepić. Bardzo twarde zawieszenie.
Dobry samochód dla posiadaczy nowej hondy civic 2006, którzy skarżą się na ponadprzeciętną twardość zawieszenia swoich samochodów. Przejażdżka smartem FT powinna skutecznie wyleczyć ich z tych narzekań.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę źle do tyłu i na stronę prawą, np. podczas wyjazdu z tyłu z parkingu i włączania się do ruchu. W poprzednim modelu było okienko, w obecnym - szeroki słupek.
Do przodu i na boki - bez problemów.
4,0
Ergonomia
Elementy sterowania umieszczone standartowo i przewidywalnie. Gdyby ktoś chciał, mógłby przyczepić się do funkcjonowania radia na postoju, czy też małego pokrętła jego regulacji, a także braku możliwości regulacji kierownicy i siedzenia kierowcy.
Ale ja się przyczepiał nie będę...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bez zastrzeżeń. Klimatyzacja działa całkiem dobrze jak na ten samochód. Z wentylacją to samo. Na uwagę zasługuje bardzo wysoka temperatura wnętrza już przy ustawieniach niższych niż maksymalne. Jednak czas uzyskania tej temperatury jest nieco dłuższy niż w "normalnych" samochodach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera przeogromna, i kilka, co najmniej, modeli nawet z C- klasy przegrywa w tej kategorii ze Smartem wyraźnie. A z klas niższych, to chyba wszystkie. Bagażnik mały (220 l.), ale inne małe samochody 4 osobowe mają jeszcze mniejsze bagażniki. Drobną wadą, ale wadą, w moim egzemplarzu jest brak jakiegokolwiek zamykanego schowka wewnątrz.
4,0
Wyciszenie
Słychać warkot silnika w kabinie, i to czasami dość wyraźnie. Jest to jednak bardzo przyjemny warkot rasowego silnika, więc nie jest to wada a przyjemność.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zmierzone dwukrotnie spalanie w mieście wyniosło 9,6 - 8,4 l/100 km. W trasie - wyraźnie mniej, ale dokładnych danych nie posiadam.
Wygląda więc, że pod tym względem nie różni się od samochodów klasy średniej. Nie po to jednak kupuje się najnowszy model Smarta aby oszczędzać na paliwie, ale po to aby mieć przyjemność z jazdy i posiadania tego autka.
A poza tym, to ja mam bardzo ciężką nogę i jeżdżę bardzo szybko i często ostro przyspieszam.
Podane przeze mnie średnie zużycie paliwa ma charakter jedynie bardzo przypuszczalny, gdyż bez podania tych danych nie mogła przejść strona z moją oceną autka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno się wypowiadać, gdyż w tym wypadku "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia"
Za ok. 54000 PLN (cena mojego) można kupić nieźle wypasiony samochód 2 klasy wyżej (np. Hyundai i130, Kia cee'd, czy Peugeot 207). Ale można również kupić Smarta...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie przytrafiło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 84KM 62kW
[l/100km]