Generalnie autko fajne, jeśli jeździ się tylko po mieście. Jeśli ktoś chce jeździć na trasy to nie polecam, z uwagi na duży hałas i twarde zawieszenie.
Dodatkowo muszę napisać iż autko jest strasznie wolne i przyspiesza do 130 chyba ze 100 lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik praktycznie bezawaryjny. Samochód ma przejechane ponad 160 kk. Samochód miał jedynie problem z odpaleniem w zimie przy mrozie -25, kiedy parafina się wytrąciła na wtryskach.
w samochodzie robiłem:
- sprzęgło
- rozrusznik
3,0
Skrzynia biegów
Kiepsko, niby automat, ale biegi zmieniają się bardzo, bardzo wolno. Trzeba przejechać parę km aby przyzwyczaić się do tej skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Jest nieźle, ale bez rewelacji. Brak jest wspomagania ale nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, samochód zaczyna się i kończy na szybach.
4,0
Ergonomia
Generalnie trudno umieścić GPS na przedniej szybie. Poza tym nie mam się do czego przyczepić
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo długo autko się nagrzewa. Jest to samochód miejski z założenia robi się nim krótkie trasy po 10km. Ale w zimie auto się nie nagrzeje. Jest bardzo zimni. Konstruktorzy wiedzieli o tym i zamontowali elektryczne ogrzewanie, ale to niewiele daje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni na nogi jest sporo. Ale jeśli autkiem jedzie 2 mężczyzn to może im być mało miejsca na boki.
3,0
Wyciszenie
Jeśli auto mam wyłączone to radio słysze komfortowo kiedy na skali głośności mam je ustawione na 8. Gdy odpalę silnik i jadę po mieście radio trzeba podgłośnić na 12-14. Na autostradach 18-20. Generalnie po mieście nie jest źle ale na trasie za głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem auto by oszczędzać na paliwie i jeździć tanio. Po mieście autko pali 4.5-5.5 diesla. Niżej ciężko zejść. Na trasie jeżdżąc po autostradach z prędkością 120km/h spala tyle samo.
Jeśli autkiem jedzie się w dłuższą trasę i nie przekracza 90km/h to można zejść ze spalaniem do 3.6 (tyle najmniej mi spalił)- Niestety jest to jazda męcząca ;-)
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie, ceny części 2 razy droższe niż do przeciętnego samochodu. Większość napraw osprzętu silnika wiąże się z jego wymontowaniem.
Gdybym miał jeszcze raz kupić małe auto do miasta to bym kupił Audi A2 ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie niezawodne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 160km pada sprzęgło. Koszt wymiany to ok 1500 zł. Dodatkowo przy wymianie sprzęgła zrobiłem wszystko co mogłem włącznie z czyszczeniem wtrysków, regeneracją rozrusznika itp. Łącznie w okresie 5 lat na naprawy wydałem ok 6500 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 CDI 41KM 30kW
[l/100km]