Szukaj

Ocena kierowcy - Smart Fortwo I Coupe

Godi, 15 lat temu
Silnik 0.8 CDI 41KM 30kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Smart Fortwo I Coupe 0.8 CDI 41KM 30kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,62
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przy pojemności 0.8 i 31kW ma niesamowite możliwości (dynamika, przyspieszenie do 60 km/h).
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Momentami o ćwierć sekundy za długo zajmuje jej (skrzyni) złapanie obrotów (zjawisko to występuje niekiedy po chwili jazdy bez naciskania pedału gazu, gdy skrzynia samodzielnie redukuje przełożenie na skutek istotnej utraty prędkości). Poza tym przypadkiem (dzieje się to akcydentalnie, mniej więcej raz na tydzień) - skrzynia działa wyśmienicie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielki plus.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocena z uwagi na klimatyzację, która nie jest w stanie komfortowo schłodzić wnętrza przy 34 st.C. Biorąc jednak pod uwagę, że kabina Smarta to duże szyby (świetna widoczność) i szklany dach (na 100% jego powierzchni) - można zrozumieć powody. Fakt jest jednak faktem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażera w kierunkach: \"w przód\" i \"w górę\" (\"w górę\" - wrażenie dodatkowo potęguje szklany, panoramiczny dach). Nieco mniej miejsca w kierunku \"na bok\" - z uwagi na mniejszą szerokość auta. Nie jest to jednak wrażenie odczuwalne, stąd ogólna ocena \"doskonale\". Kabina Smarta może śmiało konkurować swoją przestrzenią z większością aut osobowych średniej wielkości.
3,0
Wyciszenie
Największy minus auta. Przy większych prędkościach jest to odczuwalne. Jest to diesel - a więc silnik jest głośniejszy od odpowiednika benzynowego (co w przypadku Smarta jest jednak zdecydowanym plusem - diesel żyje zdecydowanie dłużej). Biorąc jednak pod uwagę, że auto zostało zaprojektowane do poruszania się w terenie miejskim (czyli prędkości miejskie) - wyciszenie auta nie stanowi żadnego dyskomfortu dla użytkownika i kwestia ta w takim przypadku nie istnieje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczba warsztatów zajmujących się Smartami jest z pewnością zdecydowanie mniejsza, niż warsztatów zajmujących się innymi (popularniejszymi masowo) autami. Jednak auto jest niesamowicie proste w budowie i w obsłudze, więc każda osoba mająca chęć do samodzielnego serwisowania da sobie radę bez większego problemu (na stronach www znajduje się wiedza potrzebna do przeprowadzenia każdej niemal czynności serwisowej). Natomiast osoby pragnące pozostać z dala od jakichkolwiek prac serwisowych - również znajdą warsztat bez większych trudności. Nie tak łatwo, jak warsztat \"dla każdego auta\", ale znajdą (najbliższy można z łatwością zlokalizować podpytując na stronach użytkowników Smarta). Mimo mniejszej dostępności części zamiennych (ogólny rynek) są one generalnie łatwo dostępne na allegro. Ich ceny są porównywalne do cen części zamiennych innych aut. Spalanie jest zależne od stylu jazdy. Generalnie jest niewielkie (diesel ok 5l/100km). Ekonomiczność auta (oczywiście przy rozsądnym dbaniu o auto) to kolejna zaleta Smarta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 0.8 CDI 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Smart Fortwo I Coupe 0.8 CDI 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
4,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Smart Fortwo I Coupe