Rewelacyjne autko, które wyróżnia się z tłumu podobnych do siebie (jednobarwnych ;) )pojazdów. Mile zaskakuje podczas jazdy, doskonale nadaje się jako pierwsze auto w rodzinie (dwuosobowej :) ) Szkoda że już nie jest produkowany...
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam silnik o mocy 95 KM a nie 68 KM, muszę przyznać, że jest rewelacyjny. Doskonałe osiągi, niezłe przyspieszenie, prędkość maksymalna prawie 200km/h. Nie jest to mój pierwszy diesel, ale tylko ten tak chętnie wkręca się na obroty. Nie każdemu przypadnie jednak do gustu dźwięk silnika (nie jest cichy), choć bez porównania lepszy od trzycylindrowego TDi 1,4 (grupy VW)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie półautomatyczna spisuje się nieźle, choć nie jest zbyt szybka - szczególnie jest to widoczne przy wykorzystywaniu pełnej moc silnika. Duży plus za możliwość ręcznej zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Odpowiedni do mocy silnika. Zawieszenie jest zdecydowanie sztywne, opony 195/50 R15 dopełniają efektu. Szybkie zakręty to żaden problem, jazda z dużą prędkością również. Bardzo pewne zachowanie na drodze. Czar pryska jednak kiedy na drodze pojawiają się dziury czy nierówności - zdecydowanie należy zwolnić.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłaby być lepsza - szeroki słupek A, bardzo szeroki C. No ale nie ma róży bez kolców - zyskuje na tym wszystkim wygląd zewnętrzny. Pozytywnie należy ocenić widoczność w dużych lusterkach wstecznych, oraz szklany dach który jest na wyposażeniu mojej wersji Passion.
5,0
Ergonomia
Raczej nie ma się czego czepiać. Sporo schowków, wszystkie niezbędne instrumenty pod ręką, dobrze zagospodarowane wnętrze. Przesuwana tylna kanapa z regulacją pochylenia oparcia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą dobrze grzeje (jak na Diesla), latem nieźle chłodzi (oczywiście z klimatyzacją).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla kierowcy i pasażera - odchylona szyba czołowa daje uczucie sporej przestrzeni. Z tył sytuacja zmienia się w zależności od ustawienia tylnej kanapy. Jeżeli jest cofnięta - pasażerowie nie będą narzekać, jeżeli chcemy skorzystać z bagażnika - robi się ciasno.
4,0
Wyciszenie
Tutaj nie ma się czym chwalić, głośny silnik, średnio wyciszone zawieszenie. Na pewno są auta lepsze pod tym względem, ale i gorsze również...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie, 5,0 - 6,5 w zależności od stylu jazdy. Jeżeli chodzi o inne koszty eksploatacyjne tez nie ma problemu. Części są dostępne wszędzie, ceny nie są wygórowane. Raczej należy unikać autoryzowanych serwisów (Mercedes-Benz) z uwagi na koszty.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto stosunkowo drogie na tle konkurentów, ale warte wydania większych pieniędzy. Spojrzenia innych kierowców - bezcenne... Szczególnie jak zostają w tyle po włączeniu zielonego światła.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Japońskie korzenie auta (bliźniacze Mitsubishi Colt) procentują. Auto należy uznać za bezawaryjne, choć przy przebiegu 200 tys km pojawiają się drobne awarie (dwumasowe koło zamachowe, amortyzatory tył).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek które uniemożliwiłyby dalsze poruszania się samochodem. Nigdy nie musiał być holowany, ani nie stał \"na trasie\" na awaryjnych i z podniesioną maską.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 CDI 67KM 49kW
[l/100km]