Zawieszenie
: sztywne, po roku jazdy po nawieżchniach gruntowych wymagana regulacja luzu na maglownicy
Silnik
: Warto wlać uszlachetniacz celem zmniejszenia zużycia oleju i ew. zatarcia silnika przy ekstremalnej jeździe
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Byłaby szóstka za trzymanie w zakrętach ale z uwagi na dziury na naszych drogach w forfour odzywa sie wóz drabiniasty :-( Autko jest lekkie i sztywne świetnie się prowadzi nawet w zacieśniających zakrętach trochę podsterowne ale ten brak wybierania nierówności dyskryminuje bardzo dobrą ocenę.
Komfort
2,0
Widoczność
Zbyt duża powierzchnia tylnych słupków stwarza zagrożenie podczas wyjeżdżania tyłem na ulicę - to nie jest bezpieczne rozwiązanie - jedziesz w ciemno :-(
5,0
Ergonomia
Auto przemyślane pod względem ergonomii - ostatnio przywiozłem do domu wannę 150 cm :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima i ogrzewanie - nawet dla osób podróżujących z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo regulacji wysokości fotela brak dwupoziomowej regulacji kierownicy - ustawiając fotel możesz dotykać kolanem konsoli środkowej :-( Nie jest to konfortowe rozwiązanie dla osób 180 cm wzrostu. Ponadto oparcie pochyla się wyżej tzn. na wysokości pasa - jeżeli lubisz jezdzić z odchylonym oparciem do tyłu - długo nie wytrzymasz.
5,0
Wyciszenie
Jak na taki układ tzn. małe auto - krótki wydech i do tego diesel - to jest dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie (1 osoba na pokładzie 110 km/h) 3,8L ON w mieście 5,8l ON
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samoregulujące lusterka zewnętrzne - jak mocniej trzaśniesz drzwiami to trzeba je ustawiać na nowo :-)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nisko zawieszone nadwozie - nie polecam jazdy po bezdrożach
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 CDI 67KM 49kW
[l/100km]