Inne
: Niesamowita frajda z jazdy tym autem, choć wcale nie jest najzrywniejsze i najszybsze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Problemy z tylnymi hamulcami i z klamkami drzwi.
4,0
Całokształt
Kupiłem to auto z mieszanymi uczuciami. To zabawka czy samochód ? Jednak jazda wersją Brabus sprawia ogromną frajdę. Na codzień wygoda jazdy na kołach 17" i oponach o profilu 35 w połączeniu ze sztywnym zawieszeniem nie zachwyca, choć da się żyć. Jednak jeśli zapragniemy popuścić wodze fantazji, to auto może bardzo pozytywnie zaskoczyć swoimi osiągami i możliwościami przy niewielkich kosztach eksploatacji. Nawet po roku użytkowania, jazda nim sprawia olbrzymią frajdę.
Wrażenia
4,0
Silnik
To najmocniejsza wersja z tych bez turbiny. Lubi być na obrotach i dość żwawo reaguje na pedał gazu co w połączeniu z niewielką masą pojazdu daje sporo radości, a w połączeniu z wydechem Brabusa, przyjemne doznania słuchowe. Nie jest to typowy ścigacz i producent celowo ograniczył możliwość startu z pierwszego biegu. Ale to sprytne auto do błyskawicznego przemieszczania się w mieście, a i na trasie może zawstydzić niejednego kierowcę. To wszystko przy naprawdę bezawaryjnej pracy i niskim zużyciu paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze dobrana do silnika. Nie zmusza do wachlowania biegami. Skok przyjemny i wyczuwalny. Wadą są linki wybieraka, które sprawiają, że z czasem trzeba się nimi zaopiekować. Można w sposób fabryczny, elegancki za 1200 zł, ale doświadczone warsztaty doprowadzą je do prawidłowego funkcjonowania za ułamek tej ceny (100-300 zł). Na zgrzytający wsteczny lekarstwa nie ma. Trzeba z tym żyć.
5,0
Układ jezdny
Sztywne i niskie zawieszenie wersji Brabus różni się od fabrycznego dość znacznie. Szerokie opony (205/40R17 i 225/35R17) sprawiają, że auto klei się do asfaltu choć czujemy wszystkie wyboje miejskie i za każdym serce boli gdy myślimy o feldze. Auto ma precyzyjny, wspomagany elektrycznie układ kierowniczy dość dobrze reagujący na działanie kierowcy. Nie ma tu przesady jak w wielu autach z elektrycznym wspomaganiem, ale nie ma też tego czegoś, co mają układy hydrauliczne. Jest pośrodku. Może nie sportowo, ale wystarczająco dobrze, by nie czuć się jak w nudnej limuzynie.
4,0
Karoseria
Plastik fantastik. Do pilnowania zostaje nam tylko podwozie i niewielkie fragmenty szkieletu samochodu. Te na szczęście są dość solidnie ocynkowane i nie rdzewieją. Części... używanie nie są drogie, o nowe lepiej nie pytać. Większość plastików można wymienić samemu. Wady: Niektóre szyby są z plastiku (te boczne, np w tylnich drzwiach) i z czasem matowieją. Linki od zamków co jakiś czas się urywają (90 zł szt).
Komfort
5,0
Widoczność
Poza niewielkim fragmentem który zasłania boczny słupek, jest super. Idealnie jak się parkuje w ciasnych miejscach. Auto kończy się na tylnej szybie i zaczyna tuż przed przednią.
4,0
Ergonomia
Nie miałbym się do czego doczepić, ale przyciski do otwierania szyb są w fatalnym miejscu zwłaszcza jak mamy wersję z podłokietnikiem. Trzeba podnieść podłokietnik by otworzyć lub zamknąć szybę. Za to podłokietnik mistrzostwo. Można go obracać w pionie i w poziomie, ma uchwyty na kubki i jest naprawdę pomysłowo zrobiony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda, że klimatyzacja tylko manualna. W zimie radzi sobie z parującymi szybami, w lecie z upałami. Czego chcieć więcej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ForFour jak nazwa wskazuje, jest dla czterech osób. Ale nie oszukujmy się, cztery wysokie osoby nie uznają tego auta za komfortowe. Jednak w dwie, ewentualnie 2 dorosłe plus 2 dzieci już jest lepiej. Zaletą jest przesuwana tylna kanapa, dzięki czemu można regulować przestrzeń bagażnika. Ciasno nie jest, ale to nie limuzyna i na luksusy nie ma co liczyć.
2,0
Wyciszenie
Nie wiem jak w seryjnym, ale Brabus jest głośny, jak każde auto ze sportowym charakterem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewielkie spalanie jest atutem. Auto mało awaryjne a naprawy są w granicach rozsądku. Oczywiście są pewne elementy, które kosztują sporo o ile chcemy dalej mieć Brabusa. Opony, układ wydechowy w wydaniu Brabus kosztują swoje. Na szczęście nie zmienia się tego co rok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem, Smart jako firma sporo liczy sobie za swoje auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie mogę narzekać tylko na linki od klamek w drzwiach, czasem coś elektryka oszaleje ale można wiele problemów usunąć samemu lub niewielkim kosztem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza awaria w moim aucie to... przewód hamulcowy który spuchł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 122KM 90kW
[l/100km]