Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Yeti Minivan

Fajerant, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 286 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Yeti Minivan 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM 103kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika, spalanie
Karoseria : Pozycja za kierownicą
Przeniesienie napędu : 4x4 robi robotęw miejskim "terenie"
4,0
Całokształt
Samochód nie jest pozbwiony wad ale ogólnie bardzo przypadł mi do gustu. W przypadku Yeti szczególnie ważne wydaje mi się aby kupować go świadomie tzn. mając pojęcie o jego wadach i zaletach. tylko jak to zrobić kiedy się nim jeszcze nie jeździło :-). Ja miałem to szczeście, ze samochód spasował mi prawie idealnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam zrobiony soft na prawie 200 KM i ponad 400 Nm. Jeździ się tym super.
4,0
Skrzynia biegów
Sześcio biegowy manual, nic specjalnego. Normalna skrzynia biegów. Bez uwag. Jeździ się ok.
4,0
Układ jezdny
Wersja 4x4 na co dzień niby nic ale po chwilowej przesiadce do ośki, myślałem, że ma coś z układem kierowniczym.
3,0
Karoseria
Temat parciejących uszczelek tylnych drzwi to jest coś co nie powinno sie zdarzyć w XXI wieku. Koszt nowej poza ASO to ok. 400 zł na strone. Starsznie drogo. Można to zrobić sposbem domowym i też nie jest źle ale ogólnie to lipna sprawa. Poza tym "buda" ogolnie nie odbiega jakością od tego co dziaisj prezentuje motoryzacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok, fajna, wysoka pozycja za kierownicą.
4,0
Ergonomia
Nie jest źle, ale panel klimatyzacji mógłby mieć trochę większe przyciski i być nieco wyżej bo gałka zmiany biegów go trochę zasłania. Ale ogólnie jak to w "niemcu". Wszytko na swoim miejscu i proste.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dodatkowo auto ma jakiś tam "system" który powoduje, że mimo zimnego silnika ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów już po paru minutach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy punkt "kontrowersyjny". Auto nie jest takie duże w środku jakby mógł sugerować widok z zewnątrz. Dla mnie ok, ale generalnie kabiny Skody moga sprawiać wrażenie lekko ciasnych. Dla mnie to nie wada a zaleta bo miejsca jest dosć a siedząc za kierownicą mam wrażnie "bycia solidnie otoczonym".
3,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach (powyżej 140 km/h) zaczyna być słychać "świat". Tragedii nie ma ale Lexus to to nie jest.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to nowoczesny diesel. Jak dbasz tak masz. Generalnie ceny części zamiennych nie są jakieś kosmiczne ale od czasu do czasu trzeba sięgnać do kieszeni. Np. kompletny rozrząd identyczny z fabrycznym to koszt ok. 800 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak każdy samochód w dzisiejszych czasch. Za 70% ceny wyjściowej byłoby znośnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zasadniczo nic się nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie odpukać spokój. Ale trzeba uważać na pompę wysokiego ciśnienia, jak zacznie sypać opiłkami to koszty idą w tysiace. Ale ten silnik jest w wielu samochodach i z pompą to loteria. Poza tym wiadomo - CR , dużo zależy od kultury użytkowania. Wymiana oleju (interwał na pewno nie taki jak zaleca serwis Skody), filtrów (w tym paliwa), tankowanie wyłącznie paliwa dobrej jakości (czyli ropa od Grzecha z PKSu odpada). Itd. Jak dbasz tak masz.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Yeti Minivan 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Yeti Minivan