Rewelacyjny samochód na gorsze drogi i lekki teren. Zdecydowanie nie na autostradę: wysokie spalanie i hałas. Odpowiednio traktowany odwdzięcza się bezproblemowym użytkowaniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
140 KM w zupełności wystarcza, wersja 110 KM ma za małą elastyczność.
5,0
Skrzynia biegów
DSG w połączeniu z tym silnikiem - bajka. Poprzednio jeździłem takim samym autem tyle że z manualem i stwierdzam że automat (mój pierwszy) to jest to!
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne zawieszenie, nieocenione zwłaszcza na gorszych drogach i świetne prowadzenie w zakrętach mimo dość wysokiego nadwozia. Rewelacyjna trakcja na śliskiej nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach, duże lusterka boczne, polecam wariant ze ściemniającymi się lusterkami - fajna rzecz dla jeżdżących po zmroku.
4,0
Ergonomia
Kabina pasażerska pod względem ergonomii - wzorowa pozycja za kierownica umożliwia pokonywanie długich tras bez dolegliwości pleców. Bagażnik natomiast stanowi wyzwanie.Polecam wariant z zestawem naprawczym i tylko "poukładanym" kierowcom. Na rodzinne podróże koniecznie "łódka" na dach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik i podgrzewana przednia szyba - bezproblemowo również zimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Świetne rozwiązanie z trzema fotelami tylnej kanapy, możliwe ustawienie 2+3, 2+2 oraz 2+0- po wymontowaniu tylnich foteli otrzymujemy małą bagażówkę.
4,0
Wyciszenie
Niezłe, choć przy prędkościach autostradowych dokucza hałas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko przeglądy i drobne wymiany (wycieraczki, klocki itp.)
4,0
Stosunek jakość/cena
Moja wersja Experience za 130 tys. zł to dużo - ale octavia combi z podobnym wyposażeniem kosztuje podobnie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pewnym zakresie obrotów coś w nadwoziu wpadało w rezonans i denerwowało na dłuższych trasach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM 103kW
[l/100km]