Inne
: Zawieszenie i układ kierowniczy. Prowadzenie tego auta to czysta przyjemność
5,0
Całokształt
Auto w sam raz dla mnie: dojazdy do pracy, autostrada, średnio ciężki teren i brak kompleksów z powodu znaczka \"kury\" na masce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Od 2000 obrotów żwawy, na niższych obrotach nieco mułowaty. Ale każdy jeździ tak jak lubi: dynamicznie albo oszczędnie. Na 2500 obrotów można jechać 140/h. Turbodziury nie wyczuwa się. Moje największe obawy wiązały się z filtrem DPF - po 5000 km w dużej części w mieście i w korkach wypalania DPF nie zauważyłem.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zarzutu. Tylko \"dobrze\" dlatego, że wysunięty do przodu podłokietnik może utrudniać zmianę biegów.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe trzymanie się drogi, zarówno na autostradzie, jak i na zaśnieżonych uliczkach jest największą zaletą tego auta. No i 4x4 daje dużą przewagę nad innymi w warunkach śnieżnej zimy.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterko mogłoby być nieco wyżej. Tylna wycieraczka odsłania wąski lufcik do patrzenia w tył. Za to boczne lusterka wielkie jak uszy słonia.
3,0
Ergonomia
Tu najwięcej uwag. Rękawem kurtki można przypadkowo nagłośnić radio. Kasując licznik dziennego przebiegu można włączyć wycieraczki. Zdarzyło mi się również uruchomić przypadkowo \"dyskotekę\" na klimie. Ekran do nawigacji umieszczony za nisko. No i ten podłokietnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i dwustrefowa klima proste, intuicyjne w obsłudze i skuteczne. Na 15 stopniowym mrozie auto ogrzewa się szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto w wersji z kołem zapasowym prawie bez bagażnika. Ale dla 2 osób lub 4 osób bez bagażu przestrzeń co najmniej wystarczająca. Duże możliwości zwiększenia przestrzeni bagażowej przy jeździe w 2 osoby. Kto potrzebuje auta dla 5 osób z 5 walizkami, niech nie kupuje Yeti
4,0
Wyciszenie
W \"kwadratowym\" aucie z dużymi lusterkami szum musi być słyszalny gdzieś tak od 140 - 150 km/h. No i diesel zawsze jest nieco głośniejszy od benzyny. Ale jak na qasi SUV-a z dieslem - całkiem nieźle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów i i napraw przy tym przebiegu nie znam. Ale zużycie paliwa jest małe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem Yetiego \"obwąchiwałem\" nissana Qashqai, toyotę RAW-kę, forda Kugę i kia Sportage. Myślę, że w kategorii cena/jakość był to świadomy wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy tym przebiegu każda usterka dyskwalifikuje auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu każda usterka dyskwalifikuje auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 4x4 140KM 103kW
[l/100km]