Przeniesienie napędu
: Metaliczne stuki przy zmianie biegów
Inne
: Minimalnie za małe siedzenia i za duża kierownica
Zawieszenie
: Stuki z tylnego zawieszenia
4,0
Całokształt
Drobiazgi jak zwykle psują całość
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu z Superbem z DSG (7) mnijesza dynamika i większe spalanie. Może jeszcze nie jest dotarty - nie przekraczam 3 tys. obrotów
3,0
Skrzynia biegów
Fatalna \"jedynka\", bardzo krótka i trudne przełożenie na \"dwójkę\",traci na dynamice przy ruszaniu. Częste problemy z biegiem wstecznym - nie można wkleszczyć za pierwszym razem.W porównaniu do Fabii II (2007) z silnikiem 1,4 to tragedia.Nawet w Swifcie 1,3 (2008) lepiej chodzi. Metaliczne stuki przy zmianie biegów psują do końca zadowolenie z jazdy.
4,0
Układ jezdny
Szarpnięcia w trakcie skrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Minimalnie za szerkie słupki z przodu, ale do przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
Dobra jak to w samochodach koncernu VW, chociaż nawigacja trochę za nisko i przy zmianie begów na \"5\" można wyłaczyc klimatyzację.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiada podgrzewane siedzenia, więc rekompensuje ew. wolne nagrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażerów z tyłu więcej miejsca niż w Octavi (kosztem bagażnika)
4,0
Wyciszenie
ocena nie dotyczy tylnego zawieszenia - za głośne
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet delikatna jazda na trasie odstaje od danych technicznych
3,0
Stosunek jakość/cena
Wypada o wiele lepiej niż VW Tiguan z podobnym wyposażeniem
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stuki z układu przeniesienia napędu i tylnego zawieszenia po 1000 km , co może być później?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 4x4 160KM 118kW
[l/100km]