Auto które przejechało 40-50-70 tys w ogóle nie powinno się psuć. Na dobrą sprawę powinno dopiero zacząć się domagać wymiany jakiegoś elementu eksploatacyjnego. To wszystko. Jestem załamany usterkowością nowych samochodów SKODY. Najlepiej jest chyba kupować auto jak najnudniejsze z jak najstarszym silnikiem i jak najprostsza konstrukcją, bo wszelkie nowinki po krótkim czasie okazują się bublami.Widać że skoda jak i cały koncern VW nie daje sobie rady z tymi tzw innowacjami a Niemieckie statystyki awaryjności wskazują że RENAULT pod tym względem pokonało VW !!!!! dodatkowo skandal z silnikami TSI i 2.0TDI ( rankingu 10 najgorszych silników świata TSI i 2.0 2.5 TDI to czołówka) pokazała że jakość to była ale kiedyś a dziś liczy się szybki zysk. NIE POLECAM.
Wrażenia
2,0
Silnik
Remont silnika na gwarancji po 20 000 km mówi wszystko. Powód SILNIKI TFI to śmieci mają wady fabryczne początkowo skrupulatnie ukrywane ale ludzie i tak o wszystkim dowiedzieli i Skoda VW Seat Audi teraz kąbinują jak tu smrodu się pozbyć.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowana dość dobrze , odpowiednio wykorzystuje silnik. Jednak dźwignia biegów pracuje za głośno na tego typu auto i po ok 2 latach zaczyna haczyć.
3,0
Układ jezdny
Przód ok. Za to tylne zawieszenie to porażka : 2x wymiana tulejek amortyzatorów tył. 2x wymiana amortyzatorów tył. Fatalnie dobrane tylne zawieszenie. Wystarczy ze stosunkowo małą prędkością ( ok 10 km/h )przejechać przez poprzeczny uskok. Ma się wrażenie że tył samochodu chce przeskoczyć przód a koła tracą przyczepność. Straszliwie nieprzyjemne i niebezpieczne gdy traficie na poprzeczny uskok przy prędkości np. 70 km/h i to w zakręcie - tylne koła po prostu uciekają w bok.
Komfort
1,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Bez zachwytów ale i bez większych pretensji. Inne samochody mają więcej schowków ale te co są też wystarczają. Położenie wyłączników szyb trochę nie pod ręką - ale też nie tak że nie można w nie trafić itp...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja oceniam,że ogrzewanie jest słabe - rozgrzewanie szyb i wnętrza podczas mrozu na parkingu trwa 20 min. Klimatyzacja jak to w skodzie latem kłopoty z stabilnym utrzymaniem temperatury , czyli wali jak szalona albo nic nie robi czy tez dmucha tam gdzie nie powinna ale ten problem mają wszystkie Skody
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Proporcje niewielkiego bagażnika a tak dokładnie to jego brak niczego tam się nie włoży.
2,0
Wyciszenie
Jeśli ktoś nie miał styczności z podobnymi autami napisze bzdurę typu jest wspaniale ale tak nie jest skoda jest w tej dziedzinie FATALNA przy 90 km/h zaczyna dudnić od zawieszenia szum powietrza ponad normę bardzo dokuczliwy, ale cała zabawa zaczyna się przy 120 km/h to co dzieje się w kabinie to szok jazda przypomina mi lata kiedy miałem starego Jeepa totalna tragedia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie deklarowane to bzdety norma to 8.5 -10 litra miasto
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypią uszczelki we wszystkich drzwiach oraz w dachu panoramicznym ( 70 tyś km co przy 100tyś rozlecą się) dodatkowo uszczelka na rancie wyciera lakier!!!!.
Przyspieszone zużycie - podobnie jak w innych produktach koncernu VW - narażone są elementy metalowo-gumowe zawieszenia.
Szyby el. 2010r nawaliły wymiana na gwarancji. Przewód klimatyzacji nieszczelny.
Z
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
SILNIK NA ZŁOM !!!!!!!!! NIC DODAĆ NIC UJĄĆ
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]