Silnik
: niby tylko 1,2, ale 105 całkiem żwawych kucyków. Daje sporą pewność prowadzenia.
5,0
Całokształt
Na każdym kroku czuć, że projektanci doskonale wiedzieli jakie autko chcą stworzyć. Samochód jest przemyślany i do bólu praktyczny. Nikt w nim nie silił się na tworzenie kamienia milowego motoryzacji, wręcz użyto tylko sprawdzonych i pewnych rozwiązań.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik pracuje równiutko, świetna dynamika (jak na 1,2 :p) już od 1750rpm. Trzeba patrzeć na obrotomierz bo przy niskich obrotach go nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowy manual chodzi gładko i precyzyjnie, przydałaby się wyżej zestopniowana 6tka. Taka trochę bardziej autostradowa (100-130km/h). Natomiast w mieście i klasycznej polskiej trasie (70km/h) rewelacja.
5,0
Układ jezdny
Pracuje lekko i precyzyjnie, świetnie znosi nierówności. Nie jest to typowa terenówka ale na wiejskie i leśne drogi jak znalazł.
Komfort
5,0
Widoczność
Jakby się dało dałbym 4,5 boczne słupki czasem przesłaniają widoczność przy wyjazdach z bocznych uliczek przy standardowej pozycji za kierownicą. do przodu i do tyłu świetnie, zarówno przy jeździe jak manewrach.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą poprawna, schowki bardzo praktyczne, naprawdę przemyślane auto. A możliwości kanapy VarioFlex czynią z Yeti naprawdę wszechstronną propozycję.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zwykły Climatic a tyle radości :) Klasyczne rozwiązanie grupy VAG nie jest może rewolucyjne ale można na nim polegać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla 4 osób pełen komfort. 2-metrowemu dryblasowi bym może i nie polecił, ale jak na auto na płycie Golfa bardzo pozytywne odczucie.
5,0
Wyciszenie
Do 120km/h tylko szum opon, powyżej opory powietrza dają o sobie znać, ale nie są meczące nawet przy długotrwałej jeździe autostradą. Nieźle jak na wysokie auto z klockowym tylem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa widać tylko na autostradzie, w normalnej jeździe bez zbędnych szaleństw jakby go nie było. Na trasie można spokojnie zrobić 800km na jednym baku. Konstrukcja silnika mocno obniża koszty przeglądów (np łańcuch rozrządu)
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja 1,2 w tej cenie bezkonkurencyjna. Przyzwoite wyposażenie w standardzie i pakiecie Activ. Wyższe pakiety i mocniejsze silniki już potrafią kosztować. Tym niemniej bardzo wybija się na tle potencjalnej konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co żadnych przesłanek, ale to w sumie nowe auto. Sprawdzone rozwiązania grupy VAG widać na każdym kroku :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych przesłanek. Jedyne co powoduje wątpliwość to wysokoobrotowe turbo z którym trzeba wiedzieć jak się obchodzić. przy 105KM nie ma tam wielkich obciążeń, ale czas pokaże.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]