Zawieszenie
: Nie buja jak wcześniej jest dużo lepiej dostrojone.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Dolewka oleju po 10 tys. km, irytujące.
5,0
Całokształt
Miałem dwa Superby wcześniej (III gen., L&K i Sportline), wszystkie kupione jako nowe i eksploatowane przez 3 lata, więc mam porównanie do poprzednich modeli. Najnowszego Superba mam w wersji L&K i jest pod każdym względem lepszy od poprzedników! Zawieszenie nie buja jak wcześniej, jest dużo lepiej dopracowane, układ kierowniczy bardzo dobry, jakość wykończenia wnętrza poziom wyżej, wyciszenie również odczuwalnie lepsze. Jedynie silnik bez zmian, musiałem dolać olej po 10 tys. km tak jak wcześniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo oszczędny i dość dynamiczny, jedynie dolewanie oleju jest irytujące.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa ok, natomiast wybierak skrzyni przy kierownicy to dla mnie nieporozumienie, odruchowo szukam w tym miejscu włącznika wycieraczek. Wcześniejsze umiejscowienie między fotelami jak w każdym aucie było bardziej ergonomiczne.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze dopracowane zawieszenie!
W poprzednich modelach bujało, teraz jest zwarte i dobrze wygładza nierówności. Mam DCC ale korzystam znacznie rzadziej niż w poprzednich Superbach, można sobie DCC darować.
5,0
Karoseria
Wygląda ładnie, nowocześnie i elegancko.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok, jak w typowym dużym kombi, kamera i czujniki bardzo przydatne podczas parkowania.
3,0
Ergonomia
Jest niestety mniej przełączników fizycznych, więc gorzej dla ergonomii, ale niestety taka tendencja. W innych nowych autach np. VW jest jeszcze gorzej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa bardzo dobrze, ciekawe funkcje ogrzewania do wyboru w menu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mnóstwo, z przodu, z tyłu, bagażnik gigantyczny. Dużo schowków, chociaż jeden schowek (na okulary w podsufitce) został skasowany, błąd.
5,0
Wyciszenie
Świetne! Jazda jest przyjemna i relaksująca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie jedynym kosztem jest paliwo, spalanie bardzo niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest, ale otrzymujemy kompletny, świetnie wyposażony i bardzo wygodny samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 10 tys. km w dwa miesiące, więc jeszcze się nic nie popsuło. Raz zawiesiły się multimedia, ale po wyłączeniu i włączeniu ponownie zaczęły działać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko dolewka oleju.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]