Daleko mu do premium jak audi A6 czy BMW 5, ale jak na Skodę to nawet nieźle wygląda i jak na te lata, dosyć sporo miejsca w środku i w bagażniku , auto praktyczne i funkcjonalne , można by powiedzieć auto do roboty i dla rodziny , ma działać i być funkcjonalne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto od nowości regularnie serwisowane w ASO , 66 tys km i jak na razie bez problemu , silnik zimny słychać że to TDI jak się rozgrzeje jest już spoko, spory zapas mocy dobry na autostradę, ale za 4x4 nie warto dopłacać wykorzystacie to kilka razy zima ale cały rok macie tylko większe spalanie , kolega ma dosłownie to samo co ja ale bez 4x4 i spalanie na trasie mniejsze o jakieś 0,6l/100km, .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nawet spoko, po 50tys wymiana oleju i jak na razie bez szarpania czy innych problemów , na zimnym silniku ruszanie z miejsca (auto hołd włączony) ruszanie z takim 2s opuznieniem.
4,0
Układ jezdny
Zwykle zawieszenie , nawet sobie radzi na nierównych drogach , dobry promień zawracania jak na takie długie auto.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Auto spore i w mieście ciężko się parkuje, obowiązkowa kamera cofania , SERIO kamera cofania w tym aucie to jedna z tych rzeczy co musisz mieć.
5,0
Ergonomia
100% praktyczności, mega bagażnik masę miejsca , schowki ,uchwyty itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zwykła standardowa klima wystarczy za trzystrefowa nie ma sensu dopłacać, polecam podgrzewanie kierownicy i przedniej szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca to już tylko w autach typu audi a6-8 czy BMW 7.
3,0
Wyciszenie
Z prędkościami do 140km/h jest w miarę spoko można normalnie rozmawiać , szybciej już się robi głośno ale sporo zależy od samych opon jakie macie , dobre są te szyby akustyczne ,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie jedno z mniejszych bo to skoda a nie jakieś BMW czy audi, jeśli chodzi o serwis to typowe ASO orginalne części ,ceny z 2020r i ja mieszkam w Czechach i podam ceny w koronach,
Przegląd z wymiana tarcz hamulcowych i klocki przód/tył , filtr powietrza silnikowy , wymiana czujnika ciśnienia w oponach z robocizna wyszło 15350 koron.
przy 50tys km miałem olej w silniku, filtr oleju , filtr powietrza kabinowy, czyszczenie klimy, płyn hamulcowy, olej/filtr DSG + układ 4x4, filtr paliwa z robocizna wyszło jakieś 18-19 tys koron czeskich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam prawie od nowości , przebieg 66tys km (maj2022r) regularny serwis w ASO i od nowości,
750km wymiana radary front asystent wada fabryczna wymiana na gwarancję.
34 tys km, wymiana czujnika ciśnienia w oponach.
60 tys na kierownicy z prawej strony ta awaria rolki od obsługi komputera , serwis go wyczyścił i wydmuchał powietrzem ( do środka się dostał pyłki)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
66 tys i jak na razie nic oby tak dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW
[l/100km]