Inne
: Największe zaskoczenie kiedy go odebrałem to przestronne miejsce oraz dynamiczny silnik z DSG.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Jak na razie brak ,prowadzę regularny serwis w ASO i bez usterek
5,0
Całokształt
Budżetowe auto na długie trasy, tanie w utrzymaniu (serwis i ubezpieczenie ) sporo miejsca w środku i praktyczne rozwiązania atu dla kilku osób (rodzinka) na jakieś wypady w długą trasę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam najmocniejsza odmianę z DSG i 4x4 na takie auto to aż wystarczająco dużo. Silnik ma spory monet obrotowy a do tego DSG wiedz przyspieszanie i wyprzedzanie jest dosyć szybkie jak na taki model , jadąc 60-70 km wciskamy gaz DSG ładnie zredukuje i za chwilę już mamy 140-170. Silnik zimny na mrozie słychać ale jak już się rozgrzeje to prawie niezauważanie że jest zapalony cichutko i dopiero jak depniesz zaczyna się odzywać ale całkiem ładny dźwiękiem (nie mylić z klekotami 1.9).
5,0
Skrzynia biegów
Mam 6 DSG z 4x4 co 60tys wymiana oleju i wszystko płynnie jeździ, kolega ma lifta z 7dsg i tam już lepiej mniejsze spalanie .
3,0
Układ jezdny
Ogólnie jestem zadowolony mam zwykle zawieszenie a kolega to adaptacyjne i nie warto , jakoś nie specjalnie odczuwa się te ustawienia szkoda pieniędzy . Zwykle wystarczy.
3,0
Karoseria
Lakier ładny ale delikatny, szybko się rysuje ale wystarczy dobra pasta i znika . Takie te ekologiczne lakiery.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto spore i ograniczona widoczność do tyłu czujniki parkowania obowiązkowe a kamerka nieraz ratowała mnie przed wycofaniem w inne auto.
5,0
Ergonomia
Typowa skoda i wszystko musi być praktyczne u ustawie . Mnóstwo miejsca proste w obsłudze . Wszystko jest tam gdzie ma być bez udziwnien
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sporo możliwości z ustawieniami i tu moja rada mam trzy strefowa klimę a zwykła 2 by starczyła . Polecam podgrzewana kierownice na zimę , co do wentylowanych foteli spory wydatek (ja nie posiadam) nie wiem jak się sprawdzają .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest masakra. Tyle miejsca to aż przegięcie na tylnej kanapie każdy kto tam pierwszy raz wsiadł był w szoku .
3,0
Wyciszenie
Ogólnie spoko, dopiero na trasie od 130-140 km robi się głośno ale to też zależy od opon np mam dobre letnie i nawet przy 150km jest spoko rozmawia się normalnie a zimowe mam jakieś beznadziejnie że przy 120 taki chałwa że głowa boli , dobre są te wyciszane szyby za dopłatą (kolega ma ) .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie bardzo niskie bo to Skoda, serwisy takie w miarę w tym roku robiłem serwis w ASO skoda (Czechy tu mieszkam i pracuję ) przegląd był przy 60 tys km
-olej i filtry do silnika
-filtr pow silnik
-plyn do ABS
-olej w DSG +4x4
-klocki chamulcowe (wszystkie)
+ Ogólna kontrola stanu tech auta
Wszystko kosztowało mnie 18 tys czeskich koron (-10% dla pracowników skody) to wyszło w okolicach 3 tys zł (kurs z kwietnia 2021)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie za kwotę około 70-80tys zł masz dobrego prawie nowego wypasionego superba albo jakieś 6-10 letniego premium szarota od Niemca z znaczkiem na masce do lansowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam praktycznie od nowości z niewielkim przebiegiem jak na razie miałem jeden problem , na kierownicy są 2 małe pokrętła, to z prawej mi się zacinało i informacje wyświetlane albo się nie przesuwały albo skakały po 2-3 naraz , zgłosiłem to podczas przeglądu na serwisie , problem rozwiązany wystarczyło go przedmuchać powietrzem i oczyścić żądło go używałem i się troszkę zakuzylo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie nowe wiedz jak na razie nic się nie działo zobaczymy jak będzie miało z 10-15l i przebieg z 200tys
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW
[l/100km]